۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
۱۲۴ تعاونی زنان در استان سمنان فعال است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

۱۲۴ تعاونی زنان در استان سمنان فعال است

سمنان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، از فعالیت ۱۲۴ تعاونی ویژه بانون در این استان خبر داد و گفت: مجموعاً بیش از یک‌هزار تعاونی فعال در سطح استان وجود دارد که باید سهم زنان از این تعاونی‌ها افزایش یابد.

اسماعیل غنیان در گفتگو با خبرنگار بازار، در بیان تعریفی از تعاونی های بانوان در سطح استان سمنان، تاکید کرد: تعاونی‌هایی که ۷۰ درصد اعضای آن را زنان تشکیل دهند در ردیف تعاونی بانوان قرار دارند.

وی افزود: یک هزار و ۵۰ تعاونی فعال در استان سمنان وجود دارد که با تعریف ذکر شده، ۱۲۴ مورد از این تعداد ویژه بانوان هستند.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۹۶ عضو در تعاونی های بانوان استان فعالیت دارند، بیان داشت: بیشترین اعضا مربوط به تعاونی‌های بانوان در شهر سمنان است.

غنیان گفت: ۲۳ تعاونی در دامغان، ۲۳ تعاونی در سمنان، ۲۶ تعاونی در شاهرود، ۲۶ تعاونی در گرمسار، ۹تعاونی در آرادان، هفت تعاونی در سرخه و پنج تعاونی در هر یک از شهرهای مهدی شهر و میامی در زمینه بانوان فعال هستند.

وی افزود: استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفر، ۹ دهم درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، اما سهم ۱.۱ درصدی از تعاونی‌های فعال کشور را دارد و از سوی دیگر دو دهم درصد از تعاونی‌های فعال بانوان کشور در استان سمنان وجود دارد که باید این سهم تقویت شود.

کد خبر: ۱٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha