۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
اتحادیه مشاوران املاک با نظارت مانع قیمت سازی املاکی‌ها شود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

اتحادیه مشاوران املاک با نظارت مانع قیمت سازی املاکی‌ها شود

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اتحادیه مشاوران املاک باید با نظارت دقیق و موثر مانع قیمت‌سازی بنگاه‌های معاملات ملکی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، در رابطه با وضعیت بازار مسکن، گفت: هم اکنون وضعیت عمومی اقتصاد کشور بعد از افت و خیزهای موقت به سمت جهت گیری‌های مثبت در حال حرکت است لذا می‌توانیم امیدوار باشیم نوسانات سال‌های اخیر حوزه مسکن مجدداً تکرار نمی‌شود. از طرفی ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیز به مدیریت عرضه و تقاضا مسکن کمک می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلام شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قیمت‌سازی های کاذب در حوزه املاک افزود: رئیس اتحادیه مشاوران املاک موضوع بسیار خوبی را در خصوص قیمت سازی برخی از سایت‌های خرید و فروش مسکن مطرح کرده است اما باید نظارت دقیق و موثرتری هم بر فعالیت مشاوران املاک داشته باشند تا آنها نیز به جمع قیمت‌سازان حوزه مسکن نپیوندند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر حذف قیمت از اپلیکشن‌ها و سایت‌های خرید و فروش ملک عنوان کرد: قاطعانه نمی‌شود در خصوص مفید بودن حذف قیمت از سایت‌ها اظهار نظر کرد چرا که این امر باید توسط مراکز آماری در یک دوره با ثبات ارزیابی شود؛ به عنوان مثال قیمت یک متر مربع خانه در محدوده جغرافیایی مشخص باید قبل و بعد از حذف قیمت در بازه زمانی شش ماهه مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: البته این موضوع را نیز باید مد نظر قرار دهیم که آیا حذف قیمت از سایت های خرید و فروش موجب تسری "فرآیند قیمت‌سازی" در محل‌های غیر قانونی نمی‌شود؟ بنابراین باید دو موضوع مهم مذکور حتما باید با دقت مورد بررسی قرار گفته و سپس تصمیم مقتضی گرفته شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha