۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس تا پایان هفته
رییس کل سازمان خصوصی‌سازی خبر داد

درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس تا پایان هفته

رییس سازمان خصوصی‌سازی ابراز امیدواری‌کرد تا پایان هفته نماد سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس درج شود که این اقدام به معنی ورود حتمی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه است.

به گزارش بازار، بعد از سرعت بخشیدن پیگیری مسوولان برای واگذاری سهام سرخابی‌ها، در نهایت شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) ارزش‌گذاری سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به تصویب هیات واگذاری رسید.

در این جلسه مقرر شد تا ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس سه‌هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نهایی باشگاه استقلال ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان تعیین شود.

«حسین قربان زاده»، رئیس سازمان خصوصی‌سازی پس از برگزاری جلسه به منظور واگذاری سرخآبی‌ها اعلام کرد: این ارزش‌گذاری، از سوی کارشناسان رسمی دادگستری از دارایی‌های این دو باشگاه و به‌ویژه دارایی نامشروط که برند دو باشگاه بوده انجام شد و به تصویب اعضای هیات واگذاری رسید.

وی اضافه کرد: قرار شد در مجامع دو باشگاه، در رابطه با افزایش سرمایه از نحوه عرضه سهام با سلب حق تقدم دولت صورت بگیرد، مصوبه نهایی ارائه و سپس بار دیگر در هیات واگذاری، مطرح شود.

بعد از اجرای این اقدام، مسوولان به دنبال ثبت باشگاه استقلال و پرسپولیس بودند که این اتفاق در روز شنبه گذشته (۳۰ بهمن) انجام شد و روابط عمومی سازمان بورس ضمن تایید این اقدام به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله بعد این اقدام آن است که این باشگاه‌ها به عنوان دو شرکت در بازار پایه فرابورس درج نماد شوند.

با توجه به چنین خبری، اکنون هواردان ۲ تیم استقلال و پرسولیس در انتظار درج نماد سرخابی ها در فرابورس هستند تا این اتفاق بتواند مهر تاییدی بر عرضه حتمی سهام سرخابی‌ها طی چند روز آینده باشد.

با پیگیری‌های انجام شده در زمینه آخرین اقدامات صورت گرفته برای درج نماد این ۲ باشگاه در فرابورس و زمان عرضه آن در بازار سهام، «حسین قربانزاده»، رییس سازمان خصوصی سازی در گفت و گویی کوتاه با ایرنا گفت: امیدوارم تا پایان هفته نماد سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس درج شود که این اقدام به معنی ورود حتمی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه است.

وی ادامه‌داد: پس از درج نماد سرخابی‌ها در فرابورس، افزایش سرمایه آنها باید به تصویب مجامع عمومی فوق العاده و بعد هیات واگذاری برسد.

قربان‌زاده اظهار داشت: پس از ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، گشایش نماد انجام می‌شود و مردم در این افزایش سرمایه مشارکت می‌کنند.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: طی چند روز آینده باید این اقدامات نهایی شود و این باشگاه‌ها وارد دوران جدیدی شوند که به نفع مدیریت حرفه‌ای آنهاست.

کد خبر: ۱۳۶٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha