۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
تحلیل تکنیکال نفت

تحلیل تکنیکال نفت

در حال حاضر سطح ۸۷ دلار تبدیل به حمایت مهم برای نفت برنت شده است و بنظر میرسد شکست رو به پایین آن نیاز به اخبار محرک بسیار قوی داشته باشد.

به گزارش بازار، نمودار زیر، تایم فریم ماهانه حرکت قیمت نفت برنت است. در ماه جون سال ۲۰۲۱ اتفاق مهمی در قیمت نفت برنت افتاد و روند نزولی که از سال ۲۰۰۸ بر قیمت حاکم بود شکسته شد و قیمت تا بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۴ یعنی قیمت ۸۷ دلار پیشروی کرد (شماره ۱ روی نمودار)، سپس مطابق انتظار رفتار قیمت در چنین مواقعی، قیمت روند شکسته شده در ۶۵ دلار را تست نمود که با اخبار مرتبط با سویه جدید اومیکرون همراه بود. (شماره ۲ روی نمودار) و در حمله بعدی به مقاومت فوق، موفق به شکست ان گردید و در بالاترین سطوح از سال ۲۰۱۴ قرار گرفت.

تنشهای سیاسی روسیه و اوکراین نیز مزید بر علت شد تا قیمت تا نزدیکی مقاومت مهم و روانی ۱۰۰ دلاری پیشروی نماید (شماره ۳ روی نمودار)

در حال حاضر سطح ۸۷ دلار تبدیل به حمایت مهم برای نفت برنت شده است و بنظر میرسد شکست رو به پایین آن نیاز به اخبار محرک بسیار قوی داشته باشد. مشخصا روند میان مدت قیمت صعودی بوده و مادامی که قیمت بالای سطح ۸۷ دلار در نوسان است، روند کوتاه مدت قیمت نیز صعودی باقی خواهد ماند. هدف قیمت درصورت شکست ۱۰۰ دلار، مقاومت ۱۱۵ دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال نفت

کد خبر: ۱۳۶٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha