۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
آغاز حراج حق تقدم «برکتح»

آغاز حراج حق تقدم «برکتح»

حراج حق تقدم «برکتح» به دلیل پایان یافتن مهلت واریز هزینه پرداخت ارزش اسمی آغاز شد.

بازار؛ گروه بورس: امروز حراج حق تقدم «برکتح» به دلیل پایان یافتن مهلت واریز هزینه پرداخت ارزش اسمی آغاز شد. در شرایط کنونی سهامداران باید بدانند که سهم حق تقدم استفاده نشده فقط مربوط به سهامدارانی هست که در موقع افزایش سهامدار بوده اند و نه کسانی که بعد از افزایش سرمایه خریداری کرده اند و این حق تقدم استفاده نشده فقط توسط شرکت بفروش می رسد و چند روزی زمان می برد تا حراج کامل شود یا معاملات انجام گیرد.
به همین دلیل افرادی که حق تقدم خریداری کرده و پولی واریز نکرده اند کارگزاری موظف به پرداخت ارزش اسمی یعنی ۱۰۰ تومان بابت هر سهم و دریافت مبلغ از شخص خریدار است و هیچ کارگزاری نمی تواند بدون اجازه سهامدار سهم را معامله کند.
همچنین سهامداران برای مشاهده تمامی دارایی سهام خود می توانند به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه یا همان DDN مراجعه کنند و بطور کامل سبد سهامداری خود را مشاهده و حتی سبد سهام عدالت را بررسی کنند.
سهامداران باید توجه کنند که در خصوص زمان و نوع پرداخت خود شرکت تصمیم گیری می کند، که پول
یا سهم به سهامداران بدهد که البته بیشتر پول واریز می کنند بجز موارد خاص که سهم به سهامدار داده می شود.

همچنین باید سهامداران در خصوص تمامی موارد سبد سهامداری یا همون پرتفوی توجه کنند که کارگزاری وظیفه بررسی و پاسخگویی به سهامدار را دارد و باید زمان پرداخت پول یا هر اقدام دیگر از طرف شرکت یا از طریق کدال اطلاع رسانی کند و البته سهامدار در خصوص پرداخت مبلغ فروش حق تقدم حداقل تا پایان کار حسابرسی یعنی ۱ تا ۲ ماه آینده باید صبر کند.

کد خبر: ۱۳۶٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha