۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
سرمازدگی ۸۰ درصد باغات زردآلو در استان سمنان/ ۲۵درصد باغات بیمه هستند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

سرمازدگی ۸۰ درصد باغات زردآلو در استان سمنان/ ۲۵درصد باغات بیمه هستند

سمنان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به برودت هوا در روزهای اخیر و کاهش دمای هوا گفت: ۸۰ درصد باغات زردآلو در استان سرمازده شد.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به کاهش دمای هوا در روزهای اخیر و سرمازدگی برخی محصولات کشاورزی در استان سمنان اظهار داشت: بیشترین خسارت سرمازدگی مربوط به باغات زردآلو است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد باغات زردآلو در استان سمنان از بین رفته و دچار خسارت شدید شده است، افزود: ۱۵ درصد از خسارت‌های سرمازدگی مربوط به منطقه کالپوش است که اکنون کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی خسارت‌های ناشی از کاهش دمای هوا در فصل بهار هستند.

۲۵ درصد باغات زردآلو در استان سمنان بیمه هستند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم توجه ویژه کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی بیان کرد: علی‌رغم توصیه‌های متعدد سازمان به بیمه محصولات کشاورزی تنها ۲۵ درصد باغات زردآلو در استان بیمه هستند.

میرعماد بابیان اینکه کارشناسان صندوق بیمه در حال ارزیابی میزان خسارت هستند، خاطرنشان کرد: پیگیری برای تسریع در پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده در اولویت نخست این نهاد قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته همواره شاهد کاهش دمای هوا در اواخر فروردین و روزهای آغازین اردیبهشت‌ماه هستیم، یادآور شد: بر این اساس راهکارهای مناسبی باید برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و یا کاهش خسارت‌های ناشی از آن اندیشیده شود.

پرهیز از تک‌کشتی برای کاهش خسارت سرمازدگی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه کشاورزان باید از تک‌کشتی پرهیز کنند، ابراز کرد: چند نوع کشتی نقش مؤثری در کاهش میزان خسارت‌های ناشی از سرمازدگی ایفا کند و این امر برای کشاورزان معیشتی بیش از سایر کشاورزان ضرورت دارد تا براثر سرمازدگی دچار آسیب‌های جدی برای تأمین معیشت خود نشوند.

کد خبر: ۱۳٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha