۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
آمادگی دلار برای بازگشت به کانال ۱۵ هزار تومان
"بازار" از علل عقب گرد قیمت گزارش می دهد  

آمادگی دلار برای بازگشت به کانال ۱۵ هزار تومان

قیمت دلار بازار آزاد پس از سیر صعودی قیمت آن در روزهای تعطیل، چند روزی است مسیر سراشیبی را در پیش گرفته است.

به گزارش " بازار"  بهای انواع ارز بخصوص دلارکه در روزهای تعطیل کرونایی به حدود ۱۶ هزار ۵۰۰ تومان رسیده بود با پایان قرنطینه خانگی فعالان برخی مشاغل در تهران امروز به ۱۶ هزار تومان رسید تا بازار آزاد برای رسیدن قیمت این کالا به کانال ۱۵ هزار تومان در روزهای آینده خود را آماده کند.

امروز در بازار آزاد قیمت دلار ۱۶ هزار و ۲۰ تومان، یورو ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۳۸۰ تومان  تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

دلار صرافی ها ۱۵ هزار ۶۰۰

صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند، قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک‌ها ۱۷ هزار تومان اعلام شده است؛ همچنین قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

به گزارش بازار، کاهش قیمت دلار در بازار آزاد در حالی اتفاق افتاده است که نرخ این کالا در صرافی بانک ها روز به روز کاهش می یابد این کاهش قیمت در صرافی بانک ها موجب شده است تا نرخ ارز بخصوص دلار مسیر کاهشی را در پیش گیرد.

امکان کاهش قیمت ها در روزهای آتی

کارشناسان معتقدند با بازگشایی صرافی ها بانکی و فعالیت برخی صنوف امکان کاهش قیمت دلار دربازار آزاد دور از انتظار نیست چرا که در طول ۲۰ روز گذشته قیمت ارز در بازار غیررسمی توسط دلالان تعیین می شد.

از طرفی چون تقاضای واقعی برای ارز در بازار با توجه به درگیری اقتصاد کشور با پدیده منحوس کرونا وجود ندارد و بانک مرکزی نیز داد و ستد ارز را در بازار به خوبی رصد می کند، بنابراین به نظر می رسد قیمت ها از لاک افزایشی ۲ هفته گذشته خارج و در مسیر کاهش قیمت قرار گیرند. کاهش قیمتی که نرخ دلار را به کانال ۱۵ هزارتومان بیندازد.

علاوه بر کاهش قیمت ارز در بازار، قیمت طلا و سکه نیز در بازار سیر نزولی به خود گرفته است به گونه ای که قیمت هر گرم طلا که در هفته های گذشته به ۶۶۰ هزار تومان رسیده بود اکنون به ۶۳۰ تومان رسیده است.

طلا و سکه هم ارزان شد

هم اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۳۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و قیمت دلار ۱۶ هزار و ۲۰ تومان است.

در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۸۵ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۵ هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۴۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۶۸۶ دلار معامله می‌شود.

به گزارش بازار، این روزها قیمت طلا، سکه و ارز در بازار نزولی است و این امکان وجود دارد که چنین روندی با توجه به کاهش فعالیت های اقتصادی و سردی داد و ستد های بازار در روزهای آینده ادامه دار باشد.

کد خبر: ۱۳٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha