۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
احتمال وضع ۶ مرحله افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا در سال جاری
مورگان استنلی:

احتمال وضع ۶ مرحله افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا در سال جاری

بر اساس گزارش پژوهشی منتشر شده از سوی هلدینگ بانکداری مورگان استنلی، انتظار می رود فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره را شش بار در سال جاری و در مجموع ۱۵۰ واحد پایه افزایش دهد.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش پژوهشی منتشر شده از سوی هلدینگ بانکداری مورگان استنلی، انتظار می رود فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره را شش بار در سال جاری و در مجموع ۱۵۰ واحد پایه افزایش دهد که افزایشی سریعتر از پیش بینی قبلی است.

گفته می شود در پی انتشار آمار بخش های مختلف اقتصاد آمریکا از نرخ تورم بالا در سال جاری، بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ به دنبال افزایش شدید نرخ بهره برای سال ۲۰۲۲ هستند.

«الن زنتنر»، اقتصاددان ارشد بانک مورگان استنلی در گزارش مذکور نوشت: به دنبال تغییرات اخیر در چشم انداز تورمی ما، اکنون انتظار داریم که فدرال رزرو در سال جاری در مجموع شش افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره را در پیش داشته باشد.

بر اساس گزارش مورگان استنلی، فدرال رزرو احتمالاً در پایان نشست سیاستی خود در ماه مارس، نرخ بهره را ۲۵ واحد پایه افزایش خواهد داده و به دنبال آن، چند افزایش ۲۵ واحدی دیگر در ماه های می، ژوئن و جولای، با دو افزایش دیگر در سپتامبر و دسامبر در راه خواهد بود.

لازم به ذکر است، داده‌های هفته گذشته نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده با سریع‌ترین سرعت خود از اوایل دهه ۱۹۸۰ افزایش یافته و به گمانه‌زنی‌های بازار برای افزایش شدید ۵۰ واحدی از نشست ۱۵ تا ۱۶ مارس فدرال رزرو دامن می‌زند.

کد خبر: ۱۳۶٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha