۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی توسط غرب برای رسیدن به توافق در وین
وزیر امور خارجه تاکید کرد

لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی توسط غرب برای رسیدن به توافق در وین

وزیران امور خارجه ایران و اسپانیا در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان در آخرین روز سفر به مونیخ برای شرکت در پنجاه و هشتمین اجلاس امنیتی در محل اقامت خود میزبان خوزه مانوئل آلبارز وزیر خارجه اسپانیا بود.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از محموله کمک واکسیناسیون ارسالی اسپانیا برای مردم افغانستان و آوارگان این کشور قدردانی و با اشاره به اوضاع ویژه و بغرنج افعانستان، بر ضرورت تلاش همه کشورها برای کمک به مردم این کشور تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین خاطر نشان کرد: گفتگوها در وین به نقطه‌ای رسیده است که نیازمند اتخاذ تصمیمات سیاسی طرف غربی برای رسیدن به توافق هستیم و در این راستا سه کشور اروپایی به ویژه باید به نقش خود به عنوان اعضای برجام توجه و تلاش کنند حقوق و منافع مشروع ایران رعایت شود.

امیر عبداللهیان همچنین در خصوص روابط دوجانبه تهران و مادرید تاکید کرد: شایسته است مسیر همکاری‌ها را تسریع کنیم و به ویژه در حوزه دارویی و حفظ منابع آبی و در حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، حمل و نقل ریلی و هوایی زمینه‌های خوبی برای گسترش روابط وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان از همتای اسپانیایی خود برای سفر به تهران و پیگیری توسعه و گسترش روابط دوجانبه دعوت کرد. وزیر خارجه اسپانیا نیز از میزبانی ایران از آوارگان افغانستانی قدردانی و آمادگی کشورش را برای همکاری در حوزه کمک رسانی به آوارگان افغانستانی اعلام کرد.

مانوئل آلبارز وزیر خارجه اسپانیا گفت: اراده مادرید برای حفظ و ارتقای روابط در ابعاد مختلف به ویژه اقتصادی در دوره تحریم سخت بود، ولی تصمیم گرفتیم در ایران بمانیم و این نشان دهنده اهمیتی است که ایران برای دولت و مردم اسپانیا دارد.

وی همچنین با اشاره به ریاست دوره‌ای کشورش بر اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال میلادی جاری بر آمادگی اسپانیا برای تعامل و همکاری با کشورمان در این دوره ریاست به خصوص در مورد مسائل منطقه تاکید کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا در این دیدار همچنین در خصوص مسائل مرتبط با منطقه غرب آسیا و خلیج فارس و آخرین اوضاع یمن و افغانستان تبادل نظر کردند.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha