۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
تمدید احکام نظارتی بودجه ۱۴۰۰ در لایحه بودجه ۱۴۰۱
با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تمدید احکام نظارتی بودجه ۱۴۰۰ در لایحه بودجه ۱۴۰۱

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ و با پیشنهاد رئیس مجلس، با لحاظ شدن احکام نظارتی بودجه ۱۴۰۰ برای بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل (۱۱۰) قانون اساسی گفت: برخی از مسائل، مسائل خوبی است یعنی هر سخن جایی و هر نکته مقامی دارد اما در خصوص پیشنهاد نظارتی کمیسیون انرژی در مورد تبصره (۱) لایحه بودجه۱۴۰۱، این مورد در بند الحاقی (۱) تبصره (۱۹) مطرح شده است لذا نیاز نبود در این جا مطرح شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: تمام امور نظارتی در بند (۱) تبصره (۱۹) مطرح شده است بنابراین جای طرح این پیشنهاد در تبصره (۱) نبود بلکه با توجه به اینکه در این لایحه در بند الحاقی (۱) تبصره (۱۹) آن این موضوعات آمده است و همچنین در بند الحاقی (۱) تبصره (۱۹) به دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی اشاره شده است، تقاضا می‌شود این قبیل پیشنهادات در تبصره (۱۹) مطرح شده و یا اینکه هر تصمیمی مجلس بگیرد، تابع است.

محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این اخطار گفت: از همکاران تقاضا می‌شود که به این تذکر آقای سلیمی توجه ویژه کنند. ما ۲۲ مورد از موضوعات احکام نظارتی داریم که پیشنهادات به صورت مکرر در این خصوص آمده و اگر بنا باشد برای هر یک از این پیشنهادات موافق و مخالف نظر دهند، وقت بسیاری از مجلس گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص این موضوعات بحث مفصلی صورت گرفت بنابراین اگر مجلس موافقت کند، ما احکام نظارتی بودجه ۱۴۰۰ را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ لحاظ می کنیم.

در نهایت با پیشنهاد رئیس مجلس این موضوع به رأی گذاشته شد و با ۲۰۱ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و بدون رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه مورد موافقت قرار گرفت.

کد خبر: ۱۳۶٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha