۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۳
پژوهشگاه صنعت نفت به‌دنبال تحول در عرصه دیجیتال

پژوهشگاه صنعت نفت به‌دنبال تحول در عرصه دیجیتال

پژوهشگاه صنعت نفت در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی تازه‌ترین موارد تحول دیجیتال را دنبال می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، همسو با تحول دیجیتال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری بخش خصوصی در سومین دوره نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که هفته نخست اسفندماه برگزار می‌شود، تازه‌ترین موضوع‌های تحول دیجیتال را دنبال می‌کند.

یکی از بندهای سند جهت‌گیری‌های کلان و سیاست‌های پژوهشی، فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت که چندی پیش از سوی وزیر نفت ابلاغ شد، به موضوع دیجیتالی کردن، اتوماسیون و هوشمندسازی در صنعت نفت و گاز و توسعه فناوری‌های نوظهور نظیر کلان‌داده‌ها و اینترنت اشیا می‌پردازد.

از اولویت‌های پژوهشگاه صنعت نفت رصد و آینده‌پژوهی فناوری‌های روز دنیاست؛ با توجه به مطالعاتی که در حوزه‌های پردیس‌های سه‌گانه این مجموعه صورت می‌گیرد پژوهشگاه می‌تواند در زمینه فناوری‌های مرتبط با موضوع تحولات دیجیتالی در کنار صنعت نفت باشد، چراکه به‌کار بردن فناوری‌های دیجیتالی می‌تواند به افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی فرآیند، ایمنی فرآیند و کاهش ریسک‌های زیست محیطی کمک کند.

با توجه به حجم عظیمی از داده‌ها که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور در هر لحظه تولید و ذخیره می‌شوند، می‌توان از فناوری‌های مبتنی بر الگوهای داده‌محور و هوش‌ مصنوعی برای تولید با سودآوری بالاتر استفاده کرد.

بر همین اساس هلدینگ دانیال موج و پژوهشگاه صنعت نفت که چندی پیش تفاهم‌نامه همکاری با هدف استفاده از ظرفیت‌های طرف‌ها امضا کرده بودند در سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با رویکرد تحول دیجیتال در کنار یکدیگر حضور خواهند داشت.

نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار می‌شود فرصتی است تا پژوهشگاه صنعت نفت و بخش خصوصی دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان خود را توسعه بخشند و بتوانند برای صنعت نفت نتیجه‌بخش باشند.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha