۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
تحلیل بازار جهانی سنگ آهن

تحلیل بازار جهانی سنگ آهن

رشد سنگ آهن متوقف شد و با افت ۱۸ دلاری به ۱۳۱ دلار رسید.

به گزارش بازار، معاملات سنگ آهن ۶۲درصد چین در هفته گذشته بعد از چند هفته صعود با کاهش ۱۸ دلاری به ۱۳۱ دلار برگشت. معاملات آتی سنگ آهن نیز تا پایان هفته با کاهش همراه بوده زیرا بازار انتظار مداخله بیشتر از سوی رگولاتورها (تنظیم کننده های بازار) برای تثبیت قیمت ها را دارد. فعالان تجاری هنوز از گام بعدی رگولاتورهای دولتی مطمئن نیستند زیرا آنها از تجار خواسته اند با فروش موجودی مازاد خود، موجودی سنگ آهن را به سطوح معقولی کاهش دهند.

بنابراین برخی خریداران انتظار دارند برخی اصلاحات قیمت پس از فروش گسترده برای متعادل کردن موجودی کالا انجام شود و انتظار می رود که برخی مداخلات دولت ثبات قیمت را به بازار بازگرداند.

موجودی بنادر سنگ آهن به رکورد بالای دیگری در هفته منتهی به ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ رسید. مجموع موجودی سنگ آهن ۴۵ بندر اصلی چین به ۱۶۰.۳۴ میلیون تن رسیده که ۱.۴۴ میلیون تن بیشتر از هفته قبل است و رکورد قبلی ۱۵۷ میلیون تن را که در پایان دسامبر سال گذشته به ثبت رسید، شکست.

انتظار می‌رود که رگولاتورها اقدامات عمده‌ای علیه هرگونه فعالیت غیرقانونی انجام دهند و در عین حال تلاش‌های نظارتی خود را در این زمان افزایش دهند.

براساس گزارش پلتس کارخانه ها به تقاضای فولاد در ماه مارس خوش بین هستند اگرچه شنیده شده که اکثر کارخانه ها تمایل بیشتری به خرید محموله های سنگ آهن از بنادر به جای بازار دریایی دارند.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha