۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
شناسایی ۴ نمونه کالای وارداتی مغایر با استاندارد در آذربایجان غربی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

شناسایی ۴ نمونه کالای وارداتی مغایر با استاندارد در آذربایجان غربی

ارومیه- مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: براساس آزمون‌های انجام شده بر روی کالاهای وارداتی چهار نمونه از این کالاهای وارداتی مردود و مغایر با استانداردهای ملی مربوطه شناسایی شده است.

منصور جلایر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طبق نمونه برداری و آزمون‌های انجام شده توسط این اداره کل چهار نمونه از کالاهای خارجی موجود در بازار مغایر با استانداردهای ملی تشخیص داده شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به این چهار کالا، افزود: روغن زیتون، پوشک بچه، کمپوت آناناس و فیوزهای محدودکننده جریان از جمله محصولات شناسایی شده می‌باشند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تشریح کرد: در نتایج حاصل از نمونه برداری از روغن های زیتون موجود در سطح بازار، مشخص شد که روغن زیتون با نام تجاری demra نه تنها با استاندارد ملی ایران مغایرت دارند بلکه خالص نبوده و با سایر روغن ها نیز مخلوط و در بازار عرضه شده است.

وی اضافه کرد: پوشک بچه با نام Primaتولید کشور ترکیه، کمپوت آناناس با نام American green تولید کشور تایلند و فیوزهای محدودکننده جریان تولید کشور چین سایر مواردی است که در این نمونه برداری و آزمون‌ها غیراستاندارد شناسایی شده‌اند.

جلایر عنوان کرد: کالاهای وارداتی به کشور که مغایر با استانداردهای مورد قبول سازمان استاندارد و سایر دستگاه‌های مجاز نظارتی باشد، غیرمجاز اعلام می‌شود و این کالاها از همان بدو ورود در گمرکات به کشور مبداء برگشت داده می‌شوند و چنانچه در محموله‌های بعدی تکرار شود و تطابق با معیارهای کیفی از سوی برندهای مذکور رعایت نشود، در فهرست سیاه واردات به کشور خواهند رفت و از ورود آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص کالاهای کشف شده ذکر شده به نظر می رسد این کالاها به شکل قاچاق و خارج از نظارت های نهادهای رسمی وارد کشور شده باشند.

مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی همچنین خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه کیفیت اقلام قاچاق از لحاظ ایمنی و بهداشتی مورد تایید نیست و استفاده از این نوع کالاها می تواند ضررهای مالی و جانی در پی داشته باشد اکیدا توصیه می شود شهروندان از استفاده از این نوع کالاها خودداری کنند.

کد خبر: ۱۳۶٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha