۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
افزایش خودسرانه قیمت ها در کهگیلویه و بویراحمد/کم رونقی در سفره های اقشار کم در آمد
لزوم تشدید نظارت بر قیمت کالاها؛

افزایش خودسرانه قیمت ها در کهگیلویه و بویراحمد/کم رونقی در سفره های اقشار کم در آمد

یاسوج- این روزها که مردم در خانه مانده اند و مهمترین دغدغه آنها، مراقبت از سلامت خود و دیگران است، برخی فروشندگان در استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به افزایش خودسرانه قیمت برخی کالاها کرده اند.

خبرگزاری بازار، اصناف کهگیلویه و بویراحمد در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا اقدام به تعطیلی بازار کردند و حتی فروشندگان جمعه بازار یاسوج نیز مغازه های خود را تعطیل کردند اما برخی اصناف در این روزها که شاید بسیاری  از مردم کم رونق ترین سفره اقتصادی خود را تجربه می کنند اقدام به افزایش خودسرانه قیمت کالاهای ضروری  کرده اند.

فرماندار شهرستان بویراحمد در این راستا در نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بویراحمد در محل فرمانداری گفت: بر اساس آخرین پایش در بازار برخی از صنوف اقدام به افزایش قیمت برخی اقلام اساسی مورد نیاز مردم کرده اند که ضروری است با متخلفان برخورد قاطع شود.

شاهرخ کناری افزود: در سال جدید کنترل قیمت‌ها تشدید می شود و  گشتهای شبانه روزی گروهای بازرسی مشترک ادارات متولی در بازار افزایش می یابد.

وی بیان داشت: در این راستا بازرسیها در شهر یاسوج منطقه بندی و تفکیک شده و به گروه‌های بازرسی واگذار می‌شود.

کناری اظهار داشت: باید در بازرسی و کنترل بازار، کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب ارائه شود و در راستای تسریع در برخورد قانونی با متخلفان بازار، با همکاری اداره تعزیرات حکومتی پرونده‌ها به صورت روزانه رسیدگی و احکام متخلفان صادر می‌شود.

به نظر می رسد قیمتها با گذر زمان همچنان در حال افزایش است و حتی برخی از میوه ها یا سبزیجاتی که در افزایش مقاومت بدن و عملکرد سیستم ایمنی مهم معرفی شده اند روز به روز گران تر می شوند.

این افزایش قیمت به میوه ها، سبزیجات و کالاهای مورد نیاز مردم رسیده به طوری که یکی از این سبزیجات با ۱۰۰درصد افزایش قیمت در یاسوج به کیلویی ۲۵ هزار تومان رسیده است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: چند نرخی بودن کالاهای مشابه در استان پذیرفتنی نیست.

حشمت الله صمیمی دوست افزود: از جمله دغدغه های مردم چند نرخی بودن برخی از کالاها با وضعیت مشابه در بازار استان بوده که رصد و برخورد با چنین تخلفاتی ضروری است.

وی تصریح کرد: رصد بازار به شکل روزانه انجام شده و با تخلفات در بخش های مختلف بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

صمیمی دوست افزود: با شیوع کرونا برخی از کسبه بازار و اصناف مختلف با وجود ضرر اقتصادی، به شکل خودجوش در راستای مقابله با کرونا نسبت به تعطیلی صنف خود اقدام کردند که این موضوع شایسته تقدیر است اما در روزهای اخیر برخی کسبه اقلام ضروری مورد نیاز مردم را با افزایش قیمت ارائه می کنند که با این متخلفان به شدت برخورد می شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در بخش تامین نیازها و تعادل بخشی بازار نیز خوشبختانه در تامین مایحتاج و کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و انبارهای ذخیره در شرایط مناسب قرار دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، در شرایطی که برخی از اقشار در تامین مایحتاج اولیه خود نیز دچار مشکل هستند، و اقشار کم درآمد جامعه با وجود بیکاری ناشی از کرونا، سفره های کوچکتری را در سال جاری تجربه می کنند، افزایش قیمتها می تواند ضربه مهلکی بر اقتصاد این خانوارها وارد کند.

کد خبر: ۱۳٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha