۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
۳۰ میلیون ناراضی بورسی؛ دولت شرکت‌های بزرگ را برای فعالیت در بازار سرمایه تشویق کند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

۳۰ میلیون ناراضی بورسی؛ دولت شرکت‌های بزرگ را برای فعالیت در بازار سرمایه تشویق کند

علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: داشتن ۲۰ الی ۳۰ میلیون ناراضی بورسی عدد بزرگی است و امیدواریم دولت فکری برای مسئله کند.

علی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عدم تثبیت شرایط بازار سرمایه در کشور گفت: دولت باید شرکت‌های بزرگ را برای فعالیت در بازار سرمایه تشویق کند.

وی تاکید کرد: هر زمانی که دولتی ها و شرکت های بزرگ وارد بازار سرمایه می شوند سرمایه‌گذاری در این بازار وضعیت خوبی پیدا می‌کند اما به محض اینکه این شرکت‌ها از بورس خارج می‌شوند دوباره مشکلات جدی در این بازار نمایان می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: متاسفانه افرادی که در بازار سرمایه ضرر و زیان می کنند معمولا از طبقات ضعیف جامعه بوده و به نوعی آماتور هستند.

این نماینده مجلس بیان داشت: به دلیل اینکه دولت و حاکمیت از مردم برای فعالیت در بازار بورس دعوت به عمل آورده است لذا اخلاقا هم درست نیست بدین نحوه سرمایه مردم در بازار سرمایه از بین برود و مسئولین کاری نکند.

وی تاکید کرد: مسئولین باید مردم را در جریان فعالیت در بازار سرمایه رها نکند لذا این درست نیست که مردم این تلقی را داشته باشند که دولت مردم را در جریان فعالیت بازار سرمایه رها کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: ۵ هزار کد بورسی در دو الی سه سال گذشته به ۵ میلیون نفر رسیده است و این ۵ میلیون نفر با احتساب خانواده‌های آنها به ۲۰ الی ۳۰ میلیون نفر دست یافته اند بنابراین داشتن ۲۰ الی ۳۰ میلیون ناراضی بورسی عدد بزرگی است و امیدواریم دولت فکری برای مسئله کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: دولت باید از شرکت‌های بزرگ اعم از شستا، پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها مجدداً جهت فعالیت در بورس دعوت به عمل بیاورند البته این شرکت‌ها زمانی در بازار سرمایه فعالیت داشتند اما وقتی دیدند شرایط نزولی است از این بازار خارج شدند لذا شرایط باید برای ورود این شرکت‌ها در بازار سرمایه از سوی دولت مهیا شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha