۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
الزام خریداران به پرداخت مالیات به دلیل تاخیر خودروسازان در تحویل خودرو پذیرفتنی نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

الزام خریداران به پرداخت مالیات به دلیل تاخیر خودروسازان در تحویل خودرو پذیرفتنی نیست

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: با توجه به اینکه خودروسازان، خودروهای فروخته شده را دیرتر از موعد مقرر به خریداران تحویل دادند، باید هزینه ناشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباه الزام خریداران خودرو به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به دلیل تاخیر خودروسازان در تحویل خودروها، گفت: با توجه به اینکه خودروسازان نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای فروخته شده را دیرتر از موعد مقرر یعنی پس از ۱۳ دی ماه به خریداران تحویل دادند، بایدهزینه ناشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به ازای انتقال سند خودرو از کارخانه تولیدکننده به خریداران را پرداخت کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان همان‌گونه که در برخی طرح‌ها سود مشارکت را -هرچند کم- به مشتریان پرداخت می‌کنند، باید مالیات بر ارزش افزوده خودروهایی که مقرر بود پیش از ۱۳ دی تحویل داده می‌شد را نیز بپردازند و هزینه جدیدی را به مردم تحمیل نکنند.

وی با بیان اینکه هرچند تحریم بر تحویل به موقع خودروهای فروخته شده اثرگذار است اما عامل اصلی بی تدبیری خودروسازان است، اضافه کرد: از آنجا که مردم پول خرید خودرو را به موقع پرداخت کردند، نباید ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به دلیل بی برنامگی خودروسازان شوند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره خلف وعده خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش شده، تصریح کرد: خودروسازان باید متناسب با ظرفیت تولید خود طرح‌های فروش فوری و پیش فروش اجرایی کنند. امیدوارم مدیران جدید ایران خودرو وسایپا تعهدات معوق را به روز کرده و خودروهای فروخته شده را به موقع تحویل دهند.

کد خبر: ۱۳۶٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha