۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
وقوع جنگ در اوکراین منجر به ایجاد رکود گسترده در جهان خواهد شد
هولدینگ بانکی مورگان استنلی:

وقوع جنگ در اوکراین منجر به ایجاد رکود گسترده در جهان خواهد شد

یک مدیر ارشد هولدینگ بانکداری مورگان استنلی طی اظهاراتی هشدار داد که وقوع جنگ احتمالی در اوکراین، منجر به ایجاد رکودی عمیق در چندین اقتصاد جهان و ادامه ریزش بازار سهام خواهد شد.

به گزارش بازار، در شرایطی که بازده دارایی‌های ریسک پذیر در حال حاضر تحت ابهام زیادی قرار دارد، یکی از مدیران ارشد مورگان استنلی هشدار داد که یک جنگ احتمالی در اوکراین می‌تواند برخی از اقتصادهای جهان را وارد رکود کرده و ریسک «گرداب قطبی» را برای بازار سهام ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، مایکل ویلسون، استراتژیست ارشد بازار سهام ایالات متحده هولدینگ مورگان استنلی در یادداشتی نوشت: اقدام نظامی احتمالی روسیه در اوکراین "به طور فزاینده ای احتمال یک گرداب قطبی را برای اقتصاد و درآمد افزایش می دهد."

ویلسون اظهار داشت: از نظر ما، افزایش بیشتر قیمت حامل های انرژی تقاضا را از بین برده و شاید چندین اقتصاد جهان را وارد رکود کامل کند.

به گفته این مدیر ارشد مورگان استنلی، با وجود ریزش های کم سابقه اخیر، اصلاح اساسی در بازار سهام هنوز رخ نداده است.

لازم به ذکر است، اظهارات روسای جمهور آمریکا و روسیه در خصوص به راه افتادن جنگ احتمالی در اوکراین، ترس بازارهای جهانی از بحرانی شدن اوضاع اقتصادی را دو چندان کرده و منجر به ایجاد ریزش های چشمگیری در بازارهای مختلف به ویژه کریپتو و سهام شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن نیز طی سخنانی گفت: «تمام شهروندان آمریکایی حاضر در اوکراین باید در اسرع وقت و ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده این کشور را ترک کند. علیرغم گمانه زنی های فراوان، درگیری ممکن است در طول انجام بازی های المپیک آغاز شود».

در واکنش به این اظهارات سالیوان، بازار سهام سقوط کرده و این در حالی بود که هر انس طلا به بالای ۱۸۶۰ دلار در هر اونس صعود کرد. البته افزایش نرخ طلا در بازارهای جهانی به رشد خود ادامه داده و مرز حیاتی ۱۹۰۰ دلار را نیز طی روزهای بعدی، به سادگی پشت سر گذاشت.

روسیه به طور مداوم گزارش ها مبنی بر برنامه ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرده و دیمیتری پسکوف نیز غرب را به ایجاد روسیه هراسی در سطح بین المللی متهم کرده است.

پسکوف روز یکشنبه گفت: «این هیستری به صورت عامدانه ترویج می شود. ما از سوی کسانی که نیروهای خود را از آن سوی اقیانوس آورده اند، به انجام فعالیت نظامی غیرعادی در قلمرو خود متهم می شویم.»

کد خبر: ۱۳۶٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha