۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
هشدار چین در مورد خطرات متاورس

هشدار چین در مورد خطرات متاورس

کمیسیون مقررات بانک و بیمه چین در مورد خطرات مربوط به فناوری در حال ظهور متاورس، هشدار داد.

به گزارش بازار، روز جمعه کمیسیون مقررات بانک و بیمه چین در مورد خطرات مربوط به فناوری در حال ظهور متاورس در حالی که تب فضای مجازی جهان را فرا گرفته، هشدار داد. سازمان نظارتی در بیانیه‌ای که در وب سایت خود منتشر کرد، گفت که برخی از شرکت‌ها درگیر جمع‌آوری غیرقانونی سرمایه، کلاهبرداری و گمانه‌زنی در حوزه املاک مجازی هستند.

در این بیانیه آمده است: فریب نخورید و اگر سرنخ هایی از جرایم مشکوک غیرقانونی پیدا کردید، لطفاً این موضوع را فعالانه به اداره های محلی مربوطه گزارش دهید. این اخطار رسمی چهار روش مختلف را نشان داد که کلاهبرداران غیرقانونی با استفاده از متاورس سود می کردند. اولین و رایج‌ترین شکل کلاهبرداری شامل پروژه‌های یکپارچه‌سازی با فناوری بالا، مانند پشتیبانی از هوش مصنوعی و واقعیت مجازی است. این پروژه‌ها اغلب سرمایه گذاران را با وعده سود بالا جذب می کنند، سپس کلاهبرداران با بودجه سرمایه گذاران فرار می‌کنند.

دومین شکل رایج کلاهبرداری های متاورس، پروژه های بلاک چین (P۲E) است، که در آن کلاهبرداران وعده سود بالایی برای سرمایه‌گذاری در توکن بازی‌ها می‌دهند و اغلب پس از رسیدن به هدف تعیین شده، با پول فرار می‌کنند. روش دیگری که چنین پروژه‌هایی از آن استفاده می‌کنند، شامل افزایش قیمت صوری املاک و مستغلات متاورس برای ایجاد طمع بین کاربران است.

به گفته مورگان استنلی، در چین، کل بازار متاورس می‌تواند حدود ۸ تریلیون دلار ارزش داشته باشد. فناوری های عظیم چینی شامل تن سنت، هوآوی و علی بابا همگی برای گسترش سرمایه‌گذاری و نفوذ خود در روند متاورس جهش کرده‌اند. علی‌رغم ممنوعیت کلی استفاده و استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور، مقام‌های چینی آرامش بیشتری نسبت به پروژه‌های توکن (NFT) و متاورس نشان داده‌اند. با این حال، کارشناسان می‌گویند متاورس چین با قوانین سختگیرانه دولت در بخش فناوری و سرکوب رمزارزها در پکن، می‌تواند از سایر نقاط جهان بسیار متفاوت به نظر برسد.

کد خبر: ۱۳۵٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha