۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
لزوم حذف قوانین مزاحم در تامین اجتماعی و نظام مالیاتی
در همایش روز ملی اقتصاد مقاومتی مطرح شد

لزوم حذف قوانین مزاحم در تامین اجتماعی و نظام مالیاتی

مدیر اجرایی دومین همایش روز ملی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی ابراز امیدواری کرد: مجلس بتواند با حذف قوانین مزاحم در نظام تامین اجتماعی و نظام مالیاتی حرکتی مثبت بردارد.

به گزارش بازار، دومین همایش روز ملی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی به همت انجمن فرهنگ سازی و توسعه اقتصاد مقاومتی با حضور تولیدکنندگان فعال در حوزه انرژی و شرکت‌های دانش بنیان و همچنین برخی از مسئولین برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدرضا شهری مدیر اجرایی این همایش گفت: این که در سال ۱۳۹۴ مقام معظم رهبری اصول ۲۴ گانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند که باید به آن‌ها بیش از گذشته توجه شود.

جانشین دبیر دومین همایش روز ملی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با بیان این که در حال حاضر کشور دچار تحریم است و امیدواریم که در روزهای آتی این تحریم‌ها کمتر شده و یا برداشته شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه هم اکنون دچار تحریم‌های داخلی هستیم و امیدواریم مجلس بتواند در جهت حذف قوانین مزاحم در نظام تامین اجتماعی و نظام مالیاتی کشور حرکتی موثری انجام دهد.

به گفته وی در شرایط فعلی همراهی با تولیدکننده که اساس نظام اقتصادی کشور است وجود ندارد.

شهری به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و راهکارهایی را ارائه دهیم که کشور از وضعیت موجود بیرون بیاید و اقتصادی شکوفا را در افق ۱۴۰۴ داشته باشیم.

در ادامه علی عباسی رئیس کارگروه انرژی اقتصاد مقاومتی گفت: امروز دور هم جمع شده ایم تا روز ملی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی را گرامی بداریم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: این همایش با هدف بهینه ساز مصرف سوخت و نگهداری انرژی، حمایت از تولید داخل و برند ایرانی، استفاده از ظرفیت‌ها و موسسات و شرکت‌های دانش بنیان، ارائه راهکارهای مانع زدایی در حوزه اقتصاد، نگاه ویژه به تولید و جلوگیری از خام فروشی است.

عباسی با اشاره به هشت سرفصل دکترین اقتصاد مقاومتی که انجمن فرهنگ سازی و توسعه اقتصاد مقاومتی آن را تدوین کرده است افزود: دولت و بودجه، نظام مالی، تولید داخلی، نفت و انرژی، تجارت خارجی، امنیت اقتصادی، مدیریت اقتصادی و گفتمان سازی هشت سرفصل دکترین اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر: ۱۳۵٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کارمندپیمانی دولت بازنشسته غیرهمکارتامین اجتماعی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      سلام لطفا اطلاع رسانی شود اقتصاد مقاومتی در کشور جمهوری اسلامی ایران فقط متعلق به ضعفا و فقراوبازنشستگان غیرهمکار تامین اجتماعی وکارگران زحمتکش است که زیرخط فقربا حداقل ماهی۴میلیون تومان دریافت میکنندولی نجومی بگیران که حقوق بالای ۱۵الی ۵۰۰میلیون تومان دریافت میکنندمعنای اقتصاد مقاومتی ویا ریاضتی درک و فهم ندارند