۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
خطر ورشکستگی در انتظار کسب و کارهای بدون سایت

خطر ورشکستگی در انتظار کسب و کارهای بدون سایت

دنیای امروز دنیای تکنولوژی و پیشرفت است و استفاده از اینترنت به یکی از بخش های اصلی زندگی افراد تبدیل شده است.

بازار; گروه اقتصاد دیجیتال: دنیای امروز دنیای تکنولوژی و پیشرفت است و استفاده از اینترنت به یکی از بخش های اصلی زندگی افراد تبدیل شده است. بسیاری از امور ما از طریق اینترنت صورت می گیرد که خرید کردن یکی از مهمترین این امور محسوب می شود. کسب و کارهایی که سایت برای فروش اینترنتی و از راه دور محصولات و ارائه خدمات خود ندارند، در معرض خطر بزرگ ورشکستگی قرار گرفته اند.

امروزه برای پیشرفت و کسب موفقیت در هر زمینه شغلی باید همسو با تغییرات حرکت نمود و از ابزارهای مختلف مانند وب سایت برای معرفی مشاغل و کسب و کارها به مردم استفاده نمود.

داشتن سایت برای هر کسب و کاری می تواند راه رسیدن به موفقیت را هموار کند و از خطر ورشکستگی جلوگیری نماید. از این رو ایجاد وبسایت مناسب برای هر کسب و کاری یک مسئله مهم محسوب می شود. اگر قصد دارید شما هم برای کسب و کار خود سایتی تخصصی راه اندازی نمایید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید سایت داشته باشیم؟

امروزه با تغییرات و پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف، روز به روز شرایط و اوضاع کسب و کارها دچار تحول می شود. با به وجود آمدن روش های آسان تر و سریعتر برای خرید کردن، خطر ورشکستگی در انتظار کسب و کارهای بدون سایت است. طبق آمار بدست آمده از تحقیقات مختلف سایت های معتبر جهانی مانند گوگل روز به روز به تعداد کاربران اینترنت و فضای مجازی افزوده می شود و افراد زیادی به خرید از راه دور ترغیب می شوند. زیرا این نوع خرید مزایای بسیاری مانند صرفه جویی در وقت به همراه دارد.

بنابر آمار منتشر شده توسط وبسایت دارکوب، حضور کاربران ایرانی در اینترنت و فضای مجازی در حدود ۵ الی ۹ ساعت در روز می باشد. با شیوع ویروس کرونا و تغییر سبک خرید مردم این آمار بیشتر نیز شده است.

در این دوران افراد زیادی با توجه به شرایط به سراغ فروشگاه و مراکز خریدی می روند که محصولات و خدمات خود را به صورت اینترنتی ارائه می دهند. از این رو کسب و کارهایی که از این قافله عقب مانده و فروش اینترنتی ضعیفی دارند یا حتی به بازار فضای مجازی وارد نشده اند، در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند.

در این بین کسب و کارها می توانند با داشتن یک سایت و ارائه انواع خدمات خود به موفقیت های خوبی دست پیدا کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و راحت طلب شدن مردم برای خرید، ساخت سایت فروشگاهی و تبلیغ از طریق فضای مجازی می تواند یکی از ارکان اصلی موفقیت کسب و کارها و فرار آنها از خطر ورشکستگی تلقی شود.

روش های ایجاد سایت برای کسب و کار

همانطور که گفته شد داشتن یک سایت معتبر امروزه یکی از ملزومات اساسی برای هر کسب و کاری به شمار می رود. از این رو روش های مختلفی برای ایجاد سایت و فعالیت در فضای مجازی وجود دارد که هر کدام از این راه ها دارای ویژگی ها، مزایا و معایبی است. اگر قصد دارید برای کسب و کار خود وب سایت داشته باشید می توانید یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

۱- خریداری قالب آماده سایت

یکی از راه های طراحی سایت برای کسب و کار، خرید قالب های آماده می باشد. این قالب های آماده برای سایت های فروشگاهی یا شرکتی در سایت های مختلف موجود می باشند که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. طراحی قالب سایت امری دشوار و پیچیده است که نیازمند داشتن مهارت های برنامه نویسی می باشد. بسیاری از افراد این مهارت را ندارند که در این صورت می توانند از قالب آماده بهره ببرند.

این قالب های آماده قابلیت اعمال تغییرات دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه محسوب می شوند. اما این روش با توجه به سرعت پایین و امکان بروز مشکلات برای قالب آماده توصیه نمی گردد. استفاده از قالب آماده جهت راه اندازی سایت برای کسب و کارها شاید روشی ساده و مناسب به نظر برسد اما ممکن است در اثر به وجود آمدن مشکلات مختلف مانند تکراری شدن سایت و شباهت به سایت های دیگر، نداشتن آزادی عمل زیاد در طراحی متناسب با کسب و کار، نیاز به تخصص های لازم در زمینه فتوشاپ و html و ... باعث عدم موفقیت کسب و کار در فضای مجازی و بستر اینترنت شود.

داشتن یک سایت نامناسب باعث تخریب اسم برند و کسب و کار خواهد شد، از این رو ترجیح داده می شود که تا حد امکان از قالب های آماده استفاده نگردد.

۲- طراحی سایت وردپرسی

راه حل دیگر برای داشتن یک وب سایت خوب و کارآمد، طراحی سایت از پایه و براساس قالب وردپرس می باشد. لازمه استفاده از این روش داشتن دانش کدنویسی است.

خطر ورشکستگی در انتظار کسب و کارهای بدون سایت

وردپرس در واقع یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که بسیار محبوب است و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته می شود و می تواند بسیاری از نیازها را برطرف کند. طراحی قالب وردپرس از پایه این امکان را می دهد تا هرگونه ایده ای را برای وب سایت خود پیاده سازی کنید.

انعطاف پذیری بالا، طراحی ساده، سهولت در مدیریت سایت و ... از مهمترین مزایای سایت وردپرسی می باشد. البته همانطور که گفته شد جهت راه اندازی این نوع سایت برای کسب و کار باید از مهارت کدنویسی برخوردار باشید. اگر این مهارت را ندارید، می توانید از افرادی که در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنند کمک بگیرید. در غیر این صورت می توانید به سراغ راه حل های دیگر بروید که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

۳- خرید قالب های طراحی شده۰

روش سوم جهت ایجاد سایت برای کسب و کار و فرار از خطر ورشکستگی و کسب موفقیت های بیشتر، استفاده از قالب های از پیش طراحی شده است. این قالب ها با قالب های آماده تفاوت دارند و به طور کامل طراحی نشده اند. بخشی از آنها ایجاد شده و شما با خرید آنها می توانید ادیت های مورد نظر خود را اعمال کنید و مناسب با کسب و کار و علاقه و سلیقه خود وبسایت فروشگاه یا شرکت خود را راه اندازی نمایید.

خرید این نوع قالب ها هزینه بیشتری نسبت به روش های قبلی ایجاد سایت برای کسب و کار دارد و نیازمند تغییرات تخصصی تر است. اما مزایای بی شمار آن باعث می شود طراحی سایت فروشگاهی یا شرکتی شما حرفه ای صورت بگیرد و مشکلات کمتری برایتان ایجاد گردد.

۴- طراحی سایت اختصاصی

بهترین روش جهت ایجاد سایت برای کسب و کار طراحی سایت اختصاصی است. برای داشتن این نوع سایت باید به سراغ شرکت ها و یا افرادی که به صورت حرفه ای در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنند بروید.

طراحی سایت اختصاصی با PHP یا دیگر زبان های برنامه نویسی به صورت تخصصی هزینه زیادی به همراه خواهد داشت اما بخاطر مزایای خوب و عالی، مناسب ترین گزینه محسوب می شود.

خطر ورشکستگی در انتظار کسب و کارهای بدون سایت

با استفاده از سایت اختصاصی و کاملا حرفه ای می توانید اهمیت کسب و کار خود را به مشتریان و مخاطبان نشان داده و بر اعتبار شغلی خود بیافزایید. اگر طراح شما فردی خلاق و ماهر باشد می تواند وب سایتی برای شما آماده کند که خاص و بدون همتا در فضای مجازی باشد و بر روی سایت ها و کسب و کارهای دیگر مشاهده نشود. کپی نبودن و داشتن تمایز یکی از ارکان موفقیت کسب و کار شما در بستر اینترنت خواهد بود.

استفاده از طراحی سایت اختصاصی موجب می شود کیفیت و عملکرد و سرعت سایت کسب و کار شما بالاتر از رقبا باشد و از امنیت خوبی برخوردار گردد. امکان توسعه سایت در آینده نیز از دیگر مزایای استفاده از سایت اختصاصی محسوب می شود. شاید با توجه به شرایطی که در آینده برای کسب و کار شما و یا بازار اتفاق خواهد افتاد نیاز به اعمال تغییراتی در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. در صورتی که از سایتی اختصاصی استفاده کنید می توانید در هر زمانی که لازم است به راحتی تغییرات مدنظر را اعمال نمایید.

سخن پایانی

امروزه با گرایش بیشتر مردم به خرید از راه دور و گسترش فعالیت در بستر اینترنت و فضای مجازی، داشتن وبسایت برای کسب و کار می تواند در رسیدن به موفقیت ها و کسب درآمد بیشتر کمک شایانی کند. کسب و کارهایی که سایت فروش اینترنتی برای محصولات یا خدمات خود ندارند، از سایر رقبا در بازار عقب افتاده و احتمال ورشکستگی آنها در آینده بسیار است.

روش های مختلفی برای ایجاد سایت وجود دارد که باید با توجه به عوامل مختلفی مانند میزان بودجه، نوع کسب و کار، سلیقه شخصی و شرایط موجود در بازار یکی از آنها را انتخاب نمود.

اگر کسب و کار شما سایت مناسبی ندارد، حتما در اولین فرصت به سراغ ایجاد یک وب سایت مناسب و ورود به دنیای بزرگ فروش اینترنتی شوید.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی هدایتی IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 0
      کاملا موافقم حس می کنم تا چند سال دیگه با اومدن متاورس همه چیز حتی خرید و فروش هم به شکل کامل در اینترنت انجام بشه و کسایی که سایت قوی ای دارن احتمالا پول خوبی به جیب می زنن مرسی بابت مقاله خوبتون
    • سارا طلوعی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
      0 0
      خیلی عالی بود باتوجه به شرایط کرونا و شرایط اقتصادی کشور کسب و کار هایی که در فضای آنلاین حضور ندارند رو به نابودی و زوال می روند. استفاده درست از فضای اینترنت و طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ دغدغه همه کسب و کارهاست باتشکر