۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
 مددجویان چشم‌انتظار تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستند
رئیس کمیته امداد:

مددجویان چشم‌انتظار تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستند

رئیس کمیته امداد گفت: نیازمندان، محرومان و مددجویان کمیته امداد برای کاهش مشکلات معیشتی خود چشم انتظار تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ در خصوص اعتبارات مددجویان هستند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری افزود: از مجلس یازدهم که به مجلس حامی محرومان نام گرفته می‌خواهم عنایت ویژه‌ای به طبقات محروم به خصوص مناطق روستایی و مناطقی که به لحاظ محرومیت دارای ضرایب ۷، ۸ و ۹ هستند، داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون بررسی لایحه پیشنهادی دولت در خصوص بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس به پایان رسیده است، اظهار کرد: این لایحه پس از تصویب در کمیسیون تلفیق به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس نیز خواهد رسید تا مشکلات معیشتی نیازمندان، محرومان و مددجویان کمتر شود.

بختیاری ادامه داد: برجستگی‌هایی که در مصوبات کمیسیون تلفیق به آن اشاره می‌شود در تبصره‌های ۱۴ و ۱۶ از دقت بسیار بالایی در بحث اشتغال، توانمندسازی و مسکن نیازمندان برخوردار است.

وی تصریح کرد: امیدوارم با همین روحیه و رویکرد که دولت لایحه آن را به مجلس ارائه داده و در کمیسیون تلفیق بررسی شده است در صحن علنی نیز به تصویب برسد تا با محرومیت‌زدایی و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، سبب توسعه اقتصادی شده و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها انجام گیرد.

رییس کمیته امداد با تاکید بر اینکه اگر زیرساخت ها در مناطق محروم و روستایی تقویت شود، دلیلی برای مهاجرت از روستاها به شهرها وجود نخواهد داشت، گفت: از مهمترین دلایل اصلی مهاجرت از روستاها به مناطق شهری، کمبود امکانات و تنگ‌دستی است و اگر بتوانیم سبب بهبود زندگی این قشر از جامعه با توسعه زیرساخت‌ها شده و اشتغال ایجاد کنیم، مانع مهاجرت به شهرها شده و در نهایت شاهد توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور هستیم.

وی اظهارداشت: در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌های بسیار خوبی در زمینه گره‌گشایی، محرومیت‌زدایی و توسعه زیر ساخت‌ها انجام شده است.

رئیس کمیته امداد با قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با شناختی که از نمایندگان حامی محرومان سراغ دارم خبرهای خوبی در رفع محرومیت و حل مشکلات اقتصادی نیازمندان در راه است.

کد خبر: ۱۳۵٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha