۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
۸۲ درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه تکمیل شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه:

۸۲ درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه تکمیل شد

کرمانشاه - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه ضمن اعلام سریز شدن دو سد در این استان گفت: ۸۲ درصد ظرفیت سدهای استان پر شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای کرمانشاه، بهرام درویشی از سرریز دو سد در استان به دنبال بارندگی‌های چند روز اخیر خبر داد و گفت: از مجموع ۱۲ سد موجود در استان با ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب، میزان یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است.

وی با اعلام اینکه تا این تاریخ ۸۲ درصد ظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سدهای استان پر شده است، گفت: سد شیان اسلام آباد با ظرفیت هفت میلیون حجم مخزن و سد جامیشان با ظرفیت ۵۲ میلیون متر مکعب آب در استان سرریز کرده اند.

درویشی عنوان کرد: انتظار داریم اگر بارندگی‌ها در سطح استان همچنان ادامه داشته باشد سد زاگرس نیز با آب گیری دو میلیون متر مکعب آب دیگر به آستانه سرریز شدن برسد.

وی این میزان ذخیره برای سدهای استان را رقم قابل قبولی دانست و تاکید کرد: با توجه به تجریه سال پیش، بخشی از آب ذخیره سدها را به شیوه مدیریت شده رها کردیم تا هم آب پشت سدها تازه سازی شود و هم به مصرف کشاورزی برسد ضمن اینکه ظرفیت سازی لازم برای مهار سیلاب‌های احتمالی ایجاد شده است.

کد خبر: ۱۳٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha