۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
عبور طلا از مرز ۱۸۸۰ دلار| تنظیم هدف بعدی قیمت روی ۱۹۱۰ دلار
تحلیل بازار جهانی طلا؛

عبور طلا از مرز ۱۸۸۰ دلار| تنظیم هدف بعدی قیمت روی ۱۹۱۰ دلار

قیمت طلا برای دومین روز متوالی کشش قوی در بازار ایجاد کرده و به بالاترین سطح طی چند ماهه خود رسید.

به گزارش بازار، قیمت طلا برای دومین روز متوالی کشش قوی در بازار ایجاد کرده و به بالاترین سطح طی چند ماهه خود رسید. کاهش خطر حاصل از بحران روسیه و اوکراین به سود قیمت طلا در بازار تمام شده و افزایش حجم خرید بالاتر از منطقه ۱۸۷۷-۱۸۷۹ دلاری نیز به افزایش قیمت به سمت اهداف بالاتر کمکی شایان کرد.

عبور طلا از مرز ۱۸۸۰ دلار| تنظیم هدف بعدی قیمت روی ۱۹۱۰ دلار


از منظر فنی، ظهور کاهش خرید در روز چهارشنبه و حرکت قوی متعاقب آن به سمت بالا به نفع معاملات صعودی تمام شد. همانطور که در جدول بالا ملاحظه می فرمایید، RSI (۱۴) در نمودار روزانه در آستانه نفوذ به قلمروی بیش از حد خرید قرار گرفته است در شرایط کنونی، باید احتیاط لازم را برای ورود به بازار طلا در نظر داشت.

بنابراین، مومنتوم فراتر از مرز ۱۹۰۰ دلار به احتمال زیاد با مقاومتی سخت مواجه خواهد شد و احتمالا قیمت در نزدیکی منطقه ۱۹۰۸-۱۹۱۰ دلار متوقف خواهد شد. این مقاومت باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند، که اگر قیمت بتواند از آن عبور کند، زمینه را برای گسترش مسیر صعودی فراهم می کند.

باید توجه داشته باشیم که هرگونه کاهش بیشتر همچنان به عنوان یک فرصت خرید در نزدیکی نقطه شکست مقاومت خط روند نزولی هشت ماهه، در حدود منطقه ۱۸۵۶-۱۸۵۵ دلاری تلقی می شود.

طلا بر اساس حرکت مثبت آغاز شده از روز قبل رشد کرد و برای دومین روز متوالی در روز پنجشنبه کشش قوی داشت. این حرکت از همان اوایل جلسه اروپا در روز گذشته آغاز شده و قیمت‌های نقدی را به منطقه ۱۸۹۰ دلار یا بالاترین سطح از ژوئن ۲۰۲۱ در آخرین ساعت روز رساند. از سوی دیگر، کاهش لفاظی های روسیه و آمریکا علیه یکدیگر در خصوص بحران اوکراین و همچنین اعلام خبر موافقت روسیه با به عقب راندن بخش قابل توجهی از نیروهای نظامی مستقر خود در نزدیکی مرز اوکراین، منجر به ایجاد نگاهی مثبت در بازار سرمایه به ویژه فلزات گرانبها همچون طلا شده که افزایش قیمت ها از همان ساعات ابتدایی اعلام این خبر و برگزاری نشست اروپا، آغاز شد.

کد خبر: ۱۳۵٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha