۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
صادرات مرکبات ۲ برابر می‌شود/ تولید نیمی از مرکبات در مازندران
مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی:

صادرات مرکبات ۲ برابر می‌شود/ تولید نیمی از مرکبات در مازندران

قائمشهر - مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات ۸۶ هزار تن مرکبات طی سال قبل از کشور گفت: این میزان امسال دو برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، زهرا جلیلی مقدم دوشنبه شب در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه ملی و تخصصی مرکبات در قائم‌شهر با اشاره به تولید ۵.۳ میلیون تن مرکبات در کشور، نیمی از این تولیدات را مختص مازندران دانست و گفت: سال قبل ۸۶ هزار تن مرکبات در کشور صادر شد که این میزان در سال جاری دو برابر پیش بینی خواهد شد.

وی ارزش مرکبات صادرشده در سال قبل را ۴۵ میلیون دلار اعلام کرد و با بیان اینکه باید در زمینه تازه خوری محصول مرکبات و صادرات آن برنامه ریزی صورت گیرد، گفت: این تصور پیش می آید که در آذر و دی ماه با مازاد بر مصرف مرکبات مواجه هستیم درحالی که باید از ارقامی استفاده کنیم تا دامنه برداشت وسیع تر باشد و محصول با زمان طولانی تر و به تدریج وارد بازار شود.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی برپایی نمایشگاه های تخصصی کشاورزی را در رونق تولیدات این بخش موثر دانست.

تولید ۳۵۰ هزار تن مرکبات در قائمشهر

مدیر جهادکشاورزی قائم‌شهر نیز سطح باغات مرکبات شهرستان را ۱۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: سالانه ۳۵۰ هزار تن محصول در این باغات برداشت می شود.

مجید جعفری با بیان اینکه ۱۲۵ نهالستان، ۱۷۶ سورتینگ در قائم‌شهر وجود دارد، گفت: قابلیت ذخیره سازی ۸۰ هزار تن مرکبات را دارا هستیم و این شهرستان رتبه اول را در این بخش دارد.

وی از دریافت گواهینامه استاندارد برای ۱۲ هکتار از باغات مرکبات قائم‌شهر که از هیچ آلاینده شیمیایی برای سم پاشی استفاده نمی کنند خبر داد.

کد خبر: ۱٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha