۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
طلا همچنان پتانسیل صعود دارد| تلاش گاوها برای حرکت به سمت ۱۸۵۷ دلار
تحلیل بازار جهانی طلا؛

طلا همچنان پتانسیل صعود دارد| تلاش گاوها برای حرکت به سمت ۱۸۵۷ دلار

بازار طلا در نوعی رکود و میل به سمت صعودی قرار دارد که در صورت موفقیت گاوها می تواند تا ۱۸۵۷ دلار پیشروی داشته باشد.

به گزارش بازار، قیمت طلا با سیطره خرس ها بر بازار که ناشی از برگزاری نشست حساس فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره بانکی و البته افزایش تنش های ژئوپولیتیکی در اوکراین است، همچنان به رکود روز سه شنبه خود ادامه می دهد.

این در حالیست که گاوهای بازار طلا همچنان چشم به حفظ قیمت در محدوده بالاتر از سطح ۳۸.۲ درصد فیبوناچی روی ۱۸۴۲ دلار دارند.

پتانسیل صعودی طلا همچنان معتبر است
به گفته کارشناسان بازار طلا، تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در تعیین نرخ طلا طی روزهای آتی نقشی مهم بر عهده دارد. اگر نرخ بهره بانکی تعیین شده توسط این کمیته پایین تر از میزان تورم جاری در این کشور اعلام شود، می توان شاهد فروش گسترده دلار و افزایش قیمت طلا بود.

با این حال، تحولات جاری در اوکراین و افزایش تنش ها میان روسیه و غرب در این کشور می تواند نتیجه ای کاملا معکوس را به دنبال داشته باشد. دقیقا بنا به همین دلایل، بازار طلا در ابهام و هاله ای از سردرگمی قرار داشته و فعلا نمی توان افت یا افزایش قیمت چندان محسوسی را از این بازار انتظار داشت.

طلا همچنان پتانسیل صعود دارد| تلاش گاوها برای حرکت به سمت ۱۸۵۷ دلار

قیمت طلا هم اکنون کمی بالات از ۱۸۴۲ دلار، یعنی سطح ۳۸.۲ درصدی فیبوناچی قرار دارد که کف حمایتی رالی ایجاد شده برای افزایش قیمت از تاریخ ۲۸ ژانویه به حساب می آید.
اگر حمایت ۳۸.۲ درصدی فیبوناچی شکسته شود، افت قیمت طلا به سمت نقطه تلاقی میانگین متحرک روزانه صعودی ۲۱ (DMA) و سطح ۵۰.۰ درصد فیبوناچی یعنی ۱۸۳۰ دلار افت خواهد کرد. همچنین سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناجی روی ۱۸۱۹ دلار، نقطه ای خواهد بود که خرس های بازار به آن چشم دوخته و منتظر کاهش قیمت تا این نقطه هستند.

از سوی دیگر، گاوها به دنبال بازپس گیری سطح ۲۳.۶ درصدی فیبو در ۱۸۵۷ دلار هستند. سد صعودی بعدی در بالاترین قیمت هفته قبل یعنی ۱۸۶۶ دلار مشاهده می‌شود که در بالای آن درها برای یک صعود تازه به سمت اوج چند ماهه باز خواهند شد.

کد خبر: ۱۳۵٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha