۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
لزوم تسریع وضع مقررات مربوط به فعالیت بانک ها در بازار ارزهای دیجیتال
جی . چی مورگان خواستار شد؛

لزوم تسریع وضع مقررات مربوط به فعالیت بانک ها در بازار ارزهای دیجیتال

غول بزرگ بانکداری ایالات متحده آمریکا با صدور بیانیه ای خواستار تسریع در وضع مقررات مربوط به فعالیت رمز ارزها در راستای تسهیل ورود قانونی بانک های علاقمند به فعالیت در حوزه دارایی های دیجیتال شد.

به گزارش بازار، غول بزرگ بانکداری ایالات متحده آمریکا با صدور بیانیه ای خواستار تدوین هر چه سریعتر مقررات مربوط به فعالیت رمز ارزها در راستای تسهیل ورود قانونی بانک های علاقمند به فعالیت در حوزه دارایی های دیجیتال شد.

بر اساس این گزارش، شرکت «جی پی مورگان» در بیانیه خود با اشاره به اینکه سرمایه گذاری ۲.۷ تریلیون دلاری بخش های مختلف در صنعت ارزهای دیجیتال هنوز ناچیز به نظر می رسد، تاکید کرد که با اینحال مراجع قانونی آمریکا هنوز دستور العمل یا مقررات ویژه فعالیت بانک ها در این حوزه و همچنین محدودیت سرمایه گذاری آنها بر روی رمز ارزها تدوین و ابلاغ نکرده است.

به گفته جی پی مورگان، این امر بانک های بین المللی را در هاله ای از ابهام در خصوص فعالیت در زمینه مبادله ارزهای دیجیتال قرار داده و نهادهای رگولاتوری را از شرایط موجود عقب نگه می دارد.

موسسات بزرگی مانند صندوق های تامینی و صندوق های سرمایه گذاری به طور فزاینده ای به ارزهای دیجیتال علاقه مند شده اند و اکنون خواستار ایفای نقش بانک ها به عنوان واسطه میان مشترین و صندوق های مذکور هستند.

در همین راستا، «دبی تونیس» رئیس امور نظارتی جی پی مورگان گفت که برخی از بازیگران بسیار بزرگ درخواست کرده اند تا به عنوان میانجی میان آنها و صندوق ها وارد عمل شوند.

تونیس که این سخنان را در جریان برگزاری یک کنفرانس اقتصادی در آمریکا مطرح می کرد، گفت: من فکر می کنم ما به یک چارچوب نظارتی سازگار در سطح جهانی نیاز داریم. مهم است که در اسرع وقت به راه حلی برسیم.

این مدیر ارشد بخش مالی جی پی مورگان در عین حال هشدار داد که در صورت به نتیجه نرسیدن تنظیم مقررات مربوط به فعالیت بانک ها در حوزه رمزارزها، نهایتا کنترل فعالیت آنها از دست نهادهای قانونی خارج شده و با کشیده شدن مبهم پای بانک ها به این بازار، حجم سرمایه عظیمی در معرض تهدید قرار خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳۵٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha