۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
حرکت لایت کوین به سمت شکل دهی الگوی صعودی قیمت
تحلیل بازار رمزارزها؛

حرکت لایت کوین به سمت شکل دهی الگوی صعودی قیمت

اگرچه لایت کوین طی ماه های گذشته ارزش بازار خود را تا حد زیادی از دست داده، اما به نظر می رسد که در حال شکل دهی یک الگوی برگشت صعودی است.

به گزارش بازار، قیمت لایت کوین در حدود یک ماه گذشته در نوسانی رفت و برگشتی قرار داشته است. اگرچه این ارز دیجیتال ارزش بازار خود را تا حد زیادی از دست داده، اما به نظر می رسد که در حال شکل دهی یک الگوی برگشت صعودی است که می تواند نشانه ای مثبت از آغاز روند صعودی قیمت این ارز محبوب باشد.

تحرکات قیمت لایت کوین از ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱، یک الگوی سر و شانه معکوس تشکیل داده است. این الگوی فنی شامل دو نوسان به سمت پایین با مقیاسی تقریبا برابر و همچنین یک دره مرکزی است میان آن دو است که در مجموع، الگوی سر و شانه را تشکیل می دهد.

حرکت لایت کوین به سمت شکل دهی الگوی صعودی قیمت



تحرک جدید قیمت لایت کوین با اضافه کردن فاصله بین خط گردن و پایین‌ترین نقطه سر تا نقطه شکست، ۲۷ درصد صعود یعنی افزایش ۷۵.۷۰ دلاری را پیش‌بینی می‌کند. از آنجایی که بخش یقه این الگو شیب دار است، می توان انتظار داشت که یقه در حدود قیمت ۱۳۷.۴۳ دلار قرار داشته باشد.

سناریوی نزولی
علیرغم چشم انداز مثبت و صعودی ترسیم شده برای لایتکوین، باید بدانیم که این ارز با مقاومت های متعددی بر روی قیمت های ۱۴۳.۸۷ دلار، ۱۵۳.۳۸ دلار و ۱۶۷.۰۵ دلار مواجه خواهد شد که همگی تهدیدی قابل توجه برای صعود آن به حساب می آیند.

مدل ۳۶۵ روزه ارزش بازار تا ارزش واقعی (MVRV) از چشم انداز صعودی حمایت می کند. این معیار در حقیقت برای تعیین میانگین سود/زیان سرمایه‌گذارانی که لایتکوین را در سال گذشته خریداری کرده‌اند، استفاده می‌شود.

حرکت لایت کوین به سمت شکل دهی الگوی صعودی قیمت


از آنجایی که این شاخص در ۲۵.۹۰-% قرار دارد، نشان می‌دهد که اکثر خریداران لایت کوین در سال گذشته، متحمل زیانی سنگین شده و البته هولدرهای بلند مدت همچنان در ریزش های بازار، اقدام به جمع آوری لایتکوین می کنند.

بنابراین، این معیار اساسی نشان می‌دهد که LTC در یک منطقه فرصت قرار دارد و به نظر می‌رسد که معکوس آن محتمل است.

عمده اعتبار این دیدگاه بر اساس مدل GIOM است که نشان می دهد مقاومت فوری در برابر صعود این ارز نسبتاً ضعیف است. این شاخص فنی همچنین نشان دهنده این واقعیت است که قیمت صعودی می تواند به ۱۴۴.۰۵ دلار محدود شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha