۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
سهم دولت و خصولتی‌ها از اقتصاد کشور بالا است| بخش خصوصی را از میدان به در کرده‌ایم
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با بازار:

سهم دولت و خصولتی‌ها از اقتصاد کشور بالا است| بخش خصوصی را از میدان به در کرده‌ایم

پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در حال حاضر بیشترین بخش اقتصاد در دست دولت و خصولتی هاست و وقتی که دولت می‌خواهد بخش خصوصی را فعال کند، ماموریت‌های خود را به خصولتی‌ها می‌سپارد تا بخش خصوصی.

مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای رونق تولید داخلی و در عین حال ایجاد رقابت برای ارتقای کیفیت این تولیدات، گفت: با سیاست‌هایی که برخی مسئولین دولتی در پیش گرفته‌اند، رونق و رقابت در تولید تقریباً شدنی نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی یک سیستم را تماماً دولتی می‌کنیم به مشکل برمی‌خوریم، اظهار داشت: وقتی افرادی به دولت راه پیدا می‌کنند که بر اساس ارتباط انتخاب شده و نه تجربه و شایستگی، حتماً چنین افرادی اگر بخواهند رونق تولید را هم در دستور کار قرار دهند، امکانش وجود ندارد چرا که این افراد پیش از این محفلی را به رونق نرساندند و رویکردهای رقابتی در تولید نداشته اند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: افرادی که در گذشته کاریشان هیچ نوع کارایی واقعی نداشتند - البته نمی‌توان به طور کلی گفت که هیچ هنری ندارد - چطور انتظار داریم این افراد بیایند و در صنعت و تولید رونق ایجاد کنند، به علاوه اینکه نوع نگرش ما در فرایندهای اقتصادی و حکمرانی اقتصادی کشور طوری است که بیشتر اقتصاد در دست یک عده خصولتی است تا بخش خصوصی.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه ما بخش خصوصی را از میدان به در کرده ایم؛ هر بخش خصوصی که می‌آید و مقداری فعالیت کرده و جان می‌گیرد کاری می‌کنیم تا این بخش از اقتصاد فراری شود.

پزشکیان با اشاره به علت خروج سرمایه از کشور بیان داشت: متاسفانه وقتی بستر مناسب در کشور فراهم نباشد،سرمایه در کشور نمی‌ماند لذا سرمایه در جایی که خطر وجود دارد رسوب نمی‌کند.

حاکمیت یا نباید مناقصه ای برگزار کند و یا وقتی مناقصه را برگزار کرد، دیگر نباید دبه کند لذا وقتی دولت دبه کند، دیگر هیچ آدم عاقلی از این به بعد در مناقصه‌های دولتی شرکت نخواهد کرد

این نماینده مجلس تاکید کرد: به عنوان مثال در همین موضوع کشت و صنعت مغان دولت آمد و مناقصه‌ای را برگزار کرد. یک مجموعه در این مناقصه برنده شده و یک سال هم در این شرکت کار و سرمایه گذاری کرد، اما دولت، یک سال بعد این شرکت را از دست این مجموعه گرفت آن هم بدون هیچ دلیل و منطقی؛ لذا حرف این بود که این مجموعه شاید کاری کرده باشد بنابراین حاکمیت یا نباید مناقصه در این بخش برگزار کند و یا وقتی مناقصه را برگزار کرد، دیگر نباید دبه کند لذا وقتی دولت دبه کند، دیگر هیچ آدم عاقلی از این به بعد در مناقصه‌های دولتی شرکت نخواهد کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وقتی امنیت اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری در کشور همچنان با مشکلاتی مواجه است، ما دیگر نمی‌توانیم به راحتی درباره رونق و ایجاد رقابت در تولید صحبت کنیم.

پزشکیان گفت: وقتی تعهد می‌دهیم و به راحتی دبه می‌کنیم، دیگر کدام سرمایه گذاری در این مملکت سرمایه‌گذاری خواهد کرد بنابراین ابتدا باید روی تعهدات و پیمان‌هایی که می‌بندیم بیاستیم و در ادامه منتظر توفیقات در این بخش باشیم.

سرمایه‌گذار واقعی به سختی می‌تواند در کشور دوام و به سختی خود را سرپا نگه داشته است
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر بیشترین بخش اقتصاد در دست دولت و خصولتی هاست و وقتی که دولت می‌خواهد بخش خصوصی را فعال کند، ماموریت‌های خود را به خصولتی‌ها می‌سپارد تا بخش خصوصی واقعی.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه ما اجازه نمی‌دهیم بخش خصوصی رشد کنند، اظهارداشت: با این حال کسانی هم که در این بخش می‌مانند، بیشتر رانتی هستند.

پزشکیان ادامه داد: متأسفانه سرمایه‌گذار واقعی به سختی می‌تواند در کشور دوام و به سختی خود را سرپا نگه داشته است چرا که سرمایه‌گذاران نمی‌توانند با دولتی رقابت کنند که قوانین و امکانات لازم را در دست دارد و شرایط بازار را هم خودش تعیین می‌کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: بنابراین تحت این شرایط ما دیگر نمی‌توانیم توقع رونق تولید و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی را در سر بپرورانیم و بیشتر باید به فکر حل مشکلات باشیم.

کد خبر: ۱۳۵٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha