۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
فرودگاه جزیره تنب بزرگ افتتاح شد
با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری؛

فرودگاه جزیره تنب بزرگ افتتاح شد

فرودگاه جزیره راهبردی تنب بزرگ با قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای مسافری افتتاح شد.

به گزارش بازار، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم افتتاح فرودگاه جزیره استراتژیک تنب بزرگ ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای بسیار فرماندهان و مجموعه نیروی دریایی سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح در پذیرش مسئولیت، افتتاح فرودگاه استراتژیک تنب بزرگ و اختصاص فرودگاه به پرواز هواپیماهای مسافربری، ابزار امیدواری کرد: نتیجه عملی این اقدام برای مردم عزیز، رزمندگان و خانواده های آنها مثمر ثمر باشد و به کوری چشم دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، مملکت امام زمان، صاحب هواپیما و صاحب سبک باشند و در یک جزیره کاملا ایرانی و به نام امیرالمومنین (ع) فعالیت های خود را آغاز کنند.

محمدی بخش با اشاره به توطئه های دشمنان برای جلوگیری از عملیاتی شدن فرودگاه و فداکاری های دست اندرکاران برای افتتاح فرودگاه استراتژیک تنب بزرگ افزود: امروز بالاترین تراز استاندارد و توان عملیاتی درون نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته که این هواپیما می تواند در این باند تاکتیکی نشست و برخاست کند.

وی ضمن تقدیر از زحمات تمامی دست اندرکاران اعم از مقامات کشوری و لشکری، گفت: افتخار داریم گواهینامه عملیاتی فرودگاه تنب بزرگ را در قالب سازمان هواپیمایی کشوری تقدیم شما کنیم و با افتخار اعلام کنیم که فرودگاه تنب بزرگ قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای مسافری را دارد و دارای گواهینامه معتبر از سازمان هواپیمایی کشوری است.

محمدی بخش در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با توان بالای عملیاتی که در همه مجموعه های دست اندرکار وجود دارد، ضمن رفع کاستی های موجود، پروازهای فرودگاه شبانه روزی انجام شده و برای آسایش و رفاه مردم خدمت رسانی صورت گیرد.

لازم به ذکر است؛ این فرودگاه متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و با طول باند ۲۱۵۰ متر آماده پذیرش هواپیماهای تا رده امبرایر۱۴۵ است.

گفتنی است؛ مجوز استفاده هواپیماهای غیرنظامی از این فرودگاه پس از انجام ممیزی های مربوطه و احصا استانداردها توسط ریاست سازمان صادر و بهره برداری رسمی می شود.

قابل ذکر است، این فرودگاه در فاصله۸۰ مایلی از فرودگاه بندرعباس در دهانه تنگه هرمز قرار دارد و مجوز پرواز هواپیماهای غیرنظامی از فرودگاه تنب بزرگ در راستای خدمات رسانی به خانواده های مستقر در این جزیره صادر شده است.

کد خبر: ۱۳۵٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha