۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
 سیر صعودی قیمت برنج داخلی در بازار

سیر صعودی قیمت برنج داخلی در بازار

این روزها برنج ایرانی با نرخ‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود این در حالیست که برنج استان‌های شمالی امسال و در فصل برداشت با قیمت هر کیلو ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان به فروش می‌رسید.

به گزارش بازار، قیمت برنج از ابتدای سال تاکنون چندین نوبت افزایش داشته است بطوریکه شالیکاران مناطق شمالی کشور در زمان برداشت، این کالا را با قیمت هر کیلو ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان عرضه کردند، اما با گذشت ۵ ماه از زمان برداشت قیمت‌ها همچنان سیر صعودی دارد و این کالا در بازار به حدود ۸۰ هزار تومان رسیده است.

حسنی دبیرکل بنکداران مواد غذایی تهران یکی از عوامل گرانی برنج را خشکسالی و کمبود تولید عنوان کرد و افزود: متاسفانه دلالان و برخی از کشاورزان با دپو کردن برنج به التهاب بازار دامن زدند. وی با انتقاد از سیاست ممنوعیت توزیع برنج وارداتی در زمان کشت گفت: امروزه میزان عرضه و تقاضا قیمت برنج را تعیین می‌کند، با توزیع مداوم برنج وارداتی حتی در زمان کشت می‌توان از افزایش بی‌رویه نرخ‌ها جلوگیری کند.

سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی وزارت جهاد کشاورزی در این باره گفت: امسال واردات برنج خارجی بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته و هیچ گونه کمبودی نداریم. از ابتدای بهمن تاکنون برنج وارداتی با نرخ مصوب در بازار توزیع می‌شود و تا پایان ماره مبارک رمضان ادامه دارد.

سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی هم با اشاره به خشکسالی و کمبود ۲۰ درصدی تولید گفت: استان‌های شمالی مانند گیلان، مازندران و گلستان تامین کننده برنج کشور هستند و امسال حدود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن برنج در کشور تولید شده است. وی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده استان‌های شمالی کشور بتوانند کمبود و نیاز مصرف حدود ۳ میلیونی تنی برنج کشور را تامین کنند.

کد خبر: ۱۳۵٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha