۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
شالیکاران مازندران برای نشاکاری سنتی عجله نکنند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

شالیکاران مازندران برای نشاکاری سنتی عجله نکنند

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید براینکه کشاورزان در انجام نشاکاری سنتی عجله نکنند، گفت: برای خرید ماشین آلات کشاورزی نظیر دستگاه نشاکار ۱۰ روزه تسهیلات پرداخت می شود.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه توصیه ضریب کشت مکانیزاسیون در سال جهش تولید جزو برنامه های جدی این سازمان به شمار می رود، اظهار داشت: برای توصیعه کشت مکانیزه برنج به متقاضیات تسهیلات خرید از سوی بانک کشاورزی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد زمان پرداخت تسهیلات به متقاضیان از زمان ثبت نام تا پرداخت به کمتر از ۱۰ روز کاهش یابد، یادآور شد: متفاضیان برای خرید ماشین آلات کشاورزی و دستگاه های نشاکار می توانند تسهیلات دریافت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران باتاکید براینکه در شرایط کنونی با توجه به شیوع کرونا ویروس، شالیکاران در نشاکاری سنتی و کشت عجله نکنند، یادآور شد: برای توسعه کشت مکانیزه بانک های نشاء درنظر گرفته شده است و مشکلی در این زمینه نداریم.

شهیدی فر با عنوان اینکه باید از شمار کارگران شالیزارها به دلیل شیوع کرونا ویروس کاست، یادآور شد: در مجموع نیمی از کارهای شالیکاری به صورت سنتی و به وسیله کارگران انجام می شود که دغدغه جدی به شمار می رود.

وی خواستار رعایت و توجه کارگران به دستورالعمل های بهداشتی شد و افزود: طبق پیش بینی امسال نیمی از ۲۱۴ هزار هکتار از شالیزارهای استان به صورت مکانیزه کشت خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران شمار ناوگان کشاورزی ودستگاه های نشاکار فعال در مزارع را سه هزار دستگاه اعلام کرد.

کد خبر: ۱۳٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha