۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
 هنوز نهاده دولتی برای مرغداری دریافت نکردم| پاسخ به ادعای واحد معدنی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

هنوز نهاده دولتی برای مرغداری دریافت نکردم| پاسخ به ادعای واحد معدنی

بلده- گیلانی، فعال در صنعت مرغداری مازندران با بیان اینکه به رغم آنکه یک ماه جوجه ریزی کردم ولی نهاده دولتی دریافت نکردم، خواستار اجرای حکم قضایی و رفع تصرف منابع ملی توسط واحد معدنی همجوار شد.

رضا گیلانی که واحد مرغداری آن در مجاورت شرکت معدنی شن سازان هراز بلده قرار گرفته است و در پاسخ به ادعایی مبنی بر اینکه واحد مرغداری سبب تعطیلی این واحد معدنی شد،، در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه شرکت معدنی به دلیل تجاوز و نصب دستگاه ها و تجهیزات در عرصه های ملی برایش حکم قلع قمع صادر شده است، افزود: طبق اسناد و مستندات موجود در محاکم از جمله دادگستری و دادستانی استان و دیوان عدالت اداری و ابطال پروانه واحد معدنی از فعالیت آن جلوگیری شده است.

وی با اظهار اینکه طبق گزارش سازمان های مرتبط پروانه واحد معدنی باطل شده است، افزود: همچنین واحد معدنی چندبار از سوی صمت استان و با دستور دادستانی نور پلمب شده بود و از طرفی به دلیل تجاوز به حریم قانونی مرغداری و تخلفات، برای مدیران معدن حکم صادر شده است.

وی رانش کوه ناشی از فعالیت معدنی و برداشت غیراصولی را از دیگر تخلفات برشمرد و گفت: همچنین در دادگاه نور، واحد معدنی محکوم به پرداخت خسارت به واحد مرغداری شد زیرا پروانه مرغداری مقدم بوده است.

گیلانی گفت: طبق رای منابع طبیعی و محیط زیست اخطار نسبت به جابجایی دستگاه ها صورت گرفت ولی تاکنون اقدام برای جابجایی و توقف آن توسط منابع طبیعی و محیط زیست صورت نگرفته است.

وی با عنوان اینکه واحد مرغداری فعال است و در حال حاضر در آن جوجه وجود دارد، گفت: در این واحد تولید، مرغ از نژاد آرین تولید می شود و در راستای حمایت از تولید ملی، اقدام به جوجه ریزی نژاد آرین شده است میزان جوجه ریزی هم ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اظهار اینکه با آنکه حدود یکماه جوجه در سالن مرغداری وجود دارد و هنوز علوفه دریافت نکردم، گفت: چگونه عنوان می شود که با رانت علوفه با ارز چهار هزار و۲۰۰ تومانی دریافت می شود درحالی که حدود یکماه در سالن جوجه وجود دارد ولی هنوز نهاده دولتی دریافت نکردم و نهاده ها را از بازار آزاد تهیه می کنم.

این مرغدار همچنین از دستگاه قضا خواستار اجرای حکم صادره از واحد معدنی و رفع تصرف شد.

این تولیدکننده برای اثبات ادعای خود اسناد و مدارکی را در اختیار بازار قرار داده است.

کد خبر: ۱۳۵٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha