۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
۴ کیلومتر از اراضی ساحلی در جزیره قشم آزادسازی شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان:

۴ کیلومتر از اراضی ساحلی در جزیره قشم آزادسازی شد

هرمزگان- رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادسازی چهار کیلومتر دیگر از نوار ساحلی شهر درگهان در جزیره قشم و تخریب مستحدثات غیرمجاز ایجاد شده در محدوده جنگل‌های حرا خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی از رفع تصرف و آزادسازی چهار کیلومتر دیگر از نوار ساحلی جزیره قشم و تخریب مستحدثات ایجاد شده در محدوده جنگل های حرا خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه امتداد برخی از این مستحدثات و دیوار چینی‌ها تا محدوده جنگل‌های حرا ادامه داشته است که در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق بیت المال به محض شناسایی، ضمن تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، حریم جنگل های حرا آزادسازی شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه اراضی رفع تصرف شده در ضلع غربی شهر درگهان جزیره قشم قرار دارد، تصریح کرد: این مستحدثات شامل دیوارچینی، پی سنگی، سازه‌های غیر مسقف و سرپوشیده بدون سکنه و سد و بند خاکی بود که به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با همکاری یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد و مأموران پلیس امنیت اقتصادی و یگان امداد نیروی انتظامی قشم، تخریب شد.

طی روزهای اخیر با صدور دستور قضایی و در هماهنگی و همکاری با دستگاه های اجرایی، ۴۰ کیلومتر از ساحل جزیره هرمز و ۳۰ کیلومتر از ساحل جزیره قشم نیز آزاد سازی شد که با احتساب رفع تصرف چهار کیلومتری شهر درگهان، در مجموع، عملیات آزادسازی مساحتی بالغ بر ۷۴ هکتار از اراضی ساحلی این دو جزیره اجرا شده و این سواحل در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۳۵٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha