۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
حمایت وزارت بهداشت از صنایع دارویی برای صادرات
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد

حمایت وزارت بهداشت از صنایع دارویی برای صادرات

عین‌اللهی، وزیر بهداشت گفت: این وزارتخانه از صنایع دارویی حمایت خواهد کرد تا علاوه بر تامین نیازهای داخلی، دارو به سایر کشورها صادر شود.

به گزارش بازار، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از نمایشگاه «سرو سلامت» تاکید کرد: باید علاوه بر تامین نیاز داخلی، داروهای تولیدی خود را صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های پژوهشی جزئی از طرح عدالت و تعالی سلامت است که در وزارت بهداشت اجرا می‌شود، ادامه داد: ۷۰۰ مرکز تحقیقات در کشور راه اندازی شده است و یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که مراکز تحقیقاتی نیاز محور باشد و به تولید محصولات مورد نیاز کشور منجر شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های خوبی بعد از انقلاب در حوزه علوم پزشکی اتفاق افتاده است، گفت: یکی از افتخارات وزارت بهداشت ادغام آموزش با بهداشت است، امروزه ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی در کشور راه اندازی شده است و با توجه به تاکید این موضوع در اسناد بالادستی، خیلی از سازمان‌ها در آرزوی این ادغام هستند.

۵۰ شرکت برگزیده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه‌هایی مانند دارو، دندان پزشکی، تجهیزات پزشکی، غذا و مکمل‌ها، ۲۰۸ محصول شامل داروهای های تک، تجهیزات پزشکی و مواد دندانی را در نمایشگاه «سرو سلامت» به نمایش گذاشتند.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha