۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
خودروسازی و لوازم خانگی زیر چتر دانش بنیان‌ها بروند| رقابت کلید کاهش قیمت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

خودروسازی و لوازم خانگی زیر چتر دانش بنیان‌ها بروند| رقابت کلید کاهش قیمت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شرکت‌های خودروسازی ما باید بروند و از ظرفیت‌هایی که در بخش‌های هوا و فضا، نظامی و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، بهره‌مند شوند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای حفظ صنایع مهم و ضعیف در کشور همانند صنعت خودروسازی و لوازم خانگی گفت: ما باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های خودروسازی و لوازم خانگی استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: ما در بخش خودروسازی باید به سمت دانش فنی و تکنولوژی‌های روز حرکت کنیم. شرکت‌های خودروسازی ما باید بروند و از ظرفیت‌هایی که در بخش‌های هوا و فضا، نظامی و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، بهره‌مند شوند.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه بهره مندی از تکنولوژی روز در خودروسازی باید باعث کاهش مصرف سوخت خودروها شود، بیان داشت: ما باید آسیب پذیری خودروهای مان را پایین بیاوریم.

وی تاکید کرد: همچنین در بخش لوازم خانگی باید بتوانیم عقب‌ماندگی و شکاف فنی و تکنولوژی موجود را برطرف کنیم.

قادری با بیان اینکه مردم باید به لوازم خانگی با سیستم روز دسترسی داشته باشند، اظهار داشت: نباید فاصله فنی و تکنولوژی بین ما و کشورهای پیشرفته زیاد شود لذا وقتی ما می‌توانیم بازار داخلی را تحت کنترل قرار دهیم، حقش نیست که مردم لوازم خانگی بی کیفیت خریداری کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم در زمینه خودروسازی و لوازم خانگی گلایه‌مند هستند، بیان داشت: متاسفانه حجم تلفات جاده‌ای نشان دهنده این است که یک بخش قابل توجهی از خودروهای ما آن ایمنی لازم را ندارند لذا باید کیسه‌های هوا و سایر مسائل فنی خودروهای داخلی را تقویت کنیم تا جلوی تصادفات جاده‌ای گرفته شود.

نماینده مردم شیراز با اشاره به ضرورت ورود شرکت‌های دانش بنیان در راستای کیفیت بخشی به بازار لوازم خانگی داخلی اظهار داشت: قطعا باید شرکت‌های دانش بنیان در راستای کیفیت‌بخشی لوازم داخلی ایده‌پردازی کرده و ورود جدی به این بخش داشته باشند.

وی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی داخلی بازار خوبی است، اظهار داشت: این منطقی نیست که بازار لوازم خانگی داخلی را در اختیار محصولات کشورهای خارجی قرار دهیم، اما شرایط هم نباید به گونه‌ای باشد که به بهانه حمایت از تولید داخل، مردم محصول بی کیفیت و جنس بنجول خریداری کنند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید شرکت های دانش بنیان در زمینه ارتقای کیفیت لوازم خانگی داخلی ورود کرده و به کمک صنایع بیایند تا گلایه‌های مردم پاسخ داده شود.

نماینده مردم شیراز در ادامه با اشاره به راهکارهایی در زمینه کاهش گرانی خودرو و لوازم خانگی، تاکید کرد: باید فضای این دو بازار مقداری رقابتی‌تر شود تا از این طریق ما شاهد کاهش قیمت خودرو و لوازم خانگی در کشور باشیم.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha