۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
قانون مالیات ارزش افزوده ابهامات زیادی برای مناطق آزاد دارد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:

قانون مالیات ارزش افزوده ابهامات زیادی برای مناطق آزاد دارد

بوشهر- دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: قانون مالیات ارزش افزوده ابهامات زیادی برای مناطق آزاد دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید محمد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: پیش از این ۸ منطقه آزاد صنعتی تجاری در کشور داشتیم، ۷ منطقه آزاد جدید نیز از ابتدای امسال توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب و ابلاغ شد و اکنون ۱۵ منطقه آزاد در کشور فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یکی از این ۷ منطقه جدیدمنطقه آزاد بوشهر است افزود: خوشبختانه بوشهر دارای منطقه ویژه اقتصادی بوده و قریب ۶۰ مجموعه صنعتی در این منطقه فعال هستند و ظرفیت خوبی دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور خاطر نشان کرد: وقتی منطقه آزاد می‌شود یکسری معافیت‌ها و مشوق‌های بیشتری تعلق می‌گیرد و باعث جذب سرمایه می‌شود که این سرمایه گذاری باعث ارزآوری و اشتغال پایدار می‌شود.

وی یادآور شد: بوشهر ظرفیت بالایی دارد و با وجود اینکه هاب انرژی در کشور است، صنایع پایین دستی رشد خوبی نداشته است.

محمد گفت: داریم صنایع پایین دستی نفت و گاز را در این منطقه جانمایی می‌کنیم که قطعا آینده خوبی خواهند داشت.

وی بیان کرد: در حوزه شیلات و کشاورزی و سایر مشاغلی که با معیشت مردم گره خورده نیز تلاش می‌کنیم به نتایج خوبی برسیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: در بوشهر ظرفیت‌ها حول محور صنایع پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی است و در حوزه شیلات و خرما نیز صنایع تبدیلی و بسته بندی برای این عرصه‌ها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری مستلزم معافیت‌هاست تصریح کرد: بدون تردید اگر نتوانیم معافیت‌ها و مشوق‌ها را توسعه دهیم، سرمایه‌گذاران کمتری جذب می‌شوند و به هر میزان که معافیت‌ها بیشتر شوند شاهد هجوم سرمایه‌گذاران بیشتری نیز خواهیم بود.

محمد با انتقاد از وضع مالیات بر ارزش افزوده در مجلس خاطر نشان کرد: مالیات ارزش افزوده را دارند برای ۱۴۰۱ مصوب می‌کنند که کار درستی نیست و قانون مالیات ارزش افزوده ابهامات زیادی برای مناطق آزاد دارد و این قانون باید تجدید نظر شود چون باعث اخلال در کار تولیدکننده‌ها می‌شود.

وی ابراز داشت: اکنون ۲۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد فعال هستند و امیدواریم قوانین جوری تصویب شوند تا لطمه‌ای به این واحدها وارد نشود.

کد خبر: ۱۳۵٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha