۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
حداقل حقوق کارگران در شهرهای بزرگ باید بیش از ۱۰ میلیون تومان شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

حداقل حقوق کارگران در شهرهای بزرگ باید بیش از ۱۰ میلیون تومان شود

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: حداقل حقوق کارگران در شهرهای کوچک باید ۷ و در شهرهای بزرگ بیش از ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان شود.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ گفت: قطعاً باید اشکال دیگری از خدمات رفاهی در کنار تعیین حقوق و دستمزد برای کارگران در نظر گرفته شود

وی با بیان این که کارگران بحران‌های معیشتی زیادی دارند، بیان داشت: آزاد شدن برخی منابع ارزی ما می‌تواند کمک کند تا مشکلات معیشتی کارگران تا حدودی برطرف شود.

این نماینده مجلس با بیان این که باید تعریف دقیقی از خط فقر در کشور به وجود بیاید، گفت: باید بدانیم سبد نیازهای یک خانواده به چه میزان است و بر اساس این سبد نیاز خانوار، کف حقوق کارگران را تعیین کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: همچنین دولت باید برخی از کارفرمایان را در راستای تقویت حقوق و دستمزد کارگران حمایت کند تا کارگران بتوانند از حداقل حقوق بهره‌مند شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به این که نیاز حقوقی کارگران در شرایط مختلف متفاوت است، اظهار داشت: بنده معتقدم حداقل حقوق کارگران در شهرهای کوچک باید ۷ میلیون تومان و در شهرهای بزرگ بیش از ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان شود.
کد خبر: ۱۳۵٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جمال IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      به نماینده عزیزی اعلام بفرمایید که شما حقوق ۵۰ میلیونی دارین نمیدونین تورم چی هست ایلامی که با تورم ۵۰ درصد دار دستوپنجه مزنه با ۷ میلیون که خنده تارها ۴ میلیون یه کارگر امورات زندگی خودو بگذراند لطفا به این نمایندگان محترم بفرمایید این جوک و لطیفه هارو بزارن برا ایام شادی مردم