۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
اتصال کامل به سامانه مالیاتی در یک هفته سخت است
رئیس کمیته مالیاتی مجلس شورای اسلامی:

اتصال کامل به سامانه مالیاتی در یک هفته سخت است

رئیس کمیته مالیاتی مجلس شورای اسلامی در خصوص اتصال دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت و دریافت به سامانه مالیاتی، گفت: بعید است قانونی که در ۱۵ سال اخیر اجرا نشده است، در یک هفته اجرایی شود.

به گزارش بازار، محمد صفائی دلوئی افزود: در خوشبینانه‌ترین شرایط می‌توان دورنمایی برابر با اردیبهشت سال آینده را داشت.

وی با اشاره به اینکه حدود هشت میلیون دستگاه و سامانه پرداخت، پتانسیل اتصال به سامانه مالیاتی ظرف یک هفته را دارند، افزود: این هشت میلیون دستگاه جزء پر تراکنش‌های بازار هستند و این هشت میلیون حدود ۸۲ درصد تراکنش شبکه پرداخت را به خود اختصاص می‌دهند.

او ادامه داد: باقیمانده این افراد عمدتاً کمتر از ۳۰ میلیون تومان درآمد دارند و از مالیات معاف اند، ولی قانون اجبار کرده است که برای آن‌ها هم پرونده مالیاتی ثبت شود، ضمناً افرادی که ظرف مدت باقیمانده مهلت مقرر قانونی، جهت ثبت نام پرونده مالیاتی اقدام نکنند، مشمول برخورد قانونی خواهند شد.

صفائی به عدم استفاده از شمانت یا گارانتی بیش از ۵۰ درصد از خودروهای موجود در کشور اشاره کرد و افزود: این حجم از خودروهایی که از ضمانت استفاده نمی‌کنند و در پارکینگ‌ها هستند چرا نباید مالیات پرداخت کنند؟

محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور نیز گفت: برای دارندگان دستگاه‌های کارتخوان جریمه مالیاتی اعمال نمی‌شود، اما اگر کسی نزد ما پرونده مالیاتی نداشته باشد، ولی مشغول فعالیت اقتصادی باشد، قطعاً نمی‌تواند اظهارنامه مالیاتی ارائه نماید و کسی که اظهار نامه مالیاتی نداشته باشد نمی‌تواند از معافیت مالیاتی مثلاً ۳۶ میلیون تومانی بهره‌مند شود.

برزگری گفت: چنانچه کسانی همچون پزشکان از دستگاه کارتخوان استفاده نکنند حساب بانکی آن‌ها حذف می‌شود و مالیات از آن‌ها اخذخواهد شد و چنانچه جریمه‌ای طبق قانون برایشان وجود داشته باشد برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد، زیرا عدم استفاده از پایانه‌های فروشگاهی از سوی پزشکان و در مطب‌های شخصی آن‌ها هم مشمول مجازات قانونی و اعمال جریمه می‌شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha