۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
تعیین تکلیف مالیاتی ۴.۷ میلیون کارتخوان
رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی اعلام کرد

تعیین تکلیف مالیاتی ۴.۷ میلیون کارتخوان

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور از تعیین تکلیف چهار میلیون و ۷۰۰ هزار کارتخوان تا امروز خبر داد و گفت: این سازمان بزودی به پرونده مالی کسانیکه شائبه فرار مالیاتی دارند ورود خواهد کرد.

به گزارش بازار، محمد برزگری در ارتباط تصویری با رسانه ملی افزود: بر اساس اطلاعات اخذ شده از بانک مرکزی، از مجموع ۱۳ میلیون کارتخوان موجود در کشور، مالکان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کارتخوان درخواست اتصال کارتخوان به پرونده مالیاتی و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار کارتخوان درخواست غیرفعال سازی کرده اند.

وی با بیان اینکه اشخاصی در کشور بیش از ۲۲۰۰ یا ۱۲۲۵ کارتخوان دارند، ولی تاکنون مراجعه‌ای به ادارات مالیاتی نداشته اند افزود: کسانیکه مراجعه نکرده اند شائبه فرار مالیاتی دارند و به این افراد توصیه می‌کنیم برای روشن شدن پرونده، هرچه سریعتر به ادارات مالیاتی مراجعه کنند.

برزگری اضافه کرد: پس از این، ساماندهی حساب‌های بانکی تجاری و غیر بانکی در دستور کار سازمان قرار دارد و بنابراین کارهایی نظیر کارت به کارت یا استفاده از ساتنا و پایا موجب نمی‌شود که عده‌ای فرار مالیاتی داشته باشند.

وی افزود: برای تسلیم اظهارنامه یا اتصال کارتخوان به پرونده مالیاتی، باید ابتدا ثبت نام انجام شود و موجودی تا سقف ۳۶ میلیون تومان اگر در زمان مقرر اظهارنامه آن تسلیم شود از مالیات معاف است.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور ساماندهی کارتخوان‌ها را مانع اخذ مالیات مضاعف دانست و گفت: کسانیکه پرونده مالیاتی داشته یا تشکیل پرونده داده و اظهارنامه خود را در موعد مقرر اظهار کنند، از مشوق‌های مالیاتی بهره مند می‌شوند و در واقع این سامانه مانع اخذ مالیات مضاعف می‌شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha