راه‌اندازی ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان با رفع موانع تولید
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

راه‌اندازی ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان با رفع موانع تولید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با رفع برخی موانع در قانون جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان، امید می‌رود با همکاری دولت، تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۲۰ هزار عدد نزدیک شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت‌هایی برای شرکت‌های دانش بنیان در حال شکل‌گیری است که ورود شرکت‌های دانش بنیان را به فرابورس بلامانع کرده است گفت: موانعی در قانون جدید جهش تولید دانش بنیان در حال رفع است تا به طور مثال، برخی دارایی‌های این شرکت‌ها که از جنس دارایی‌های نامشهود است قابل ارزیابی و کارشناسی شود.

طغیانی در این‌باره افزود: این شرکت‌ها با تامین مالی حداقلی وارد بورس شدند که خوشبختانه ارزیابی و برآورد دارایی‌های نامشهود این شرکت‌ها قاعده‌مند شده و دولت قانون جهش را به رسمیت شناخته و همین امر زمینه ورود شرکت‌های بیشتر را به بازار سرمایه ایجاد کرده است.

وی سهم مالکیت شرکت‌ها را موضوع مهمی عنوان کرد و گفت: به طور مثال، برخی شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی به اسم فنآوری و دانش بنیان بودن سرمایه‌گذاری کرده و ساختمان ساختند ولی سند مالکیت اعیانی برای آن ها صادر نشده بنابراین این شرکت‌ها با این مقدار کم سرمایه‌گذاری، پشتوانه مالی مورد نیاز بانک‌ها را برای اخذ تسهیلات ندارند زیرا به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

طغیانی اظهار کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون خوبی است و امیدواریم با همکاری دولت، طبق نظر مقام معظم رهبری تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۲۰ هزار عدد نزدیک شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با تولیدکنندگان در مورد حوزه‌های مختلف به دولت تذکر دادند که سیاست توسعه و برنامه داشته باشند.

طغیانی گریزی به صنعت لوازم خانگی زد و گفت: اگر در این صنعت، توسعه روشنی وجود داشته باشد و این بخش بتواند از فن‌آوری‌های داخلی استفاده کند، اتفاقات مطلوبی رخ خواهد داد. شرکت‌هایی که در سند توسعه صنعتی هستند و از این اسناد به نحو عملیاتی استفاده کرده‌اند به توان صادراتی رسیدند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این سیاست‌ها باید توسط دولت تدوین شود، افزد: دولت سیاست‌گذاری درست و منطقی را باید در راستای حمایت از این صنایع تدوین و عملیاتی کند.

کد خبر: ۱۳۴٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha