۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
عقب نشینی گروه بانکی در آغاز هفته
تحلیل «بازار» نشان داد

عقب نشینی گروه بانکی در آغاز هفته

با وجود اینکه در هفته گذشته نمادهای گروه بانکی با نوسانات مثبت هفته را به پایان رسانده بودند و از مقاومت ۶۲۰ هزار واحدی عبور کروه بود روز شنبه با افزایش عرضه تا حدودی عقب نشینی کرد.

بازار؛ گروه بورس: با وجود اینکه در هفته گذشته نمادهای گروه بانکی با نوسانات مثبت هفته را به پایان رسانده بودند و از مقامت ۶۲۰ هزار واحدی عبور کروه بودند روز شنبه با افزایش عرضه تا حدودی عقب نشینی کرد و بار دیگر در محدوده ۶۲۰ هزار واحد قرار گرفت.

روند پر نوسان گروه بانکی می تواند تحت تاثیر دو سناریو باشد، نخست اینکه بعد از یک رشد چند روزه در حال حاضر چند روزی با مقاومت این محدوده دست و پنجه نرم می کند و بعد از آن با قدرت تا محدوده ۷۴۰ هزار واحد رشد خواهد کرد یا اینکه پولبک داخلی را تکمیل و تا محدوده ۶۰۰ هزار واحد افت می کند و بعد از چند روز نوسان بار دیگر رشد خود را آغاز می کند.

عقب نشینی گروه بانکی در آغاز هفته

در شرایط کنونی محدوده ۶۴۰ تا ۶۶۰ هزار واحد مهمترین محدوده مقاومتی گروه بانکی است و اگر از این سطح عبور کند می تواند تا ۷۴۰ هزار واحد که سقف خط روند نزولی است بدون دردسر رشد داشته باشد، اگر از این محدوده عبور کند می تواند تا سقف تاریخی خود هم رشد داشته باشد.

در شرایط کنونی نمادهایی مانند وکار، سامان و نوین در بین بانک های کوچک بیشترین پتانسیل را برای رشد دارند و در بین بانک های بزرگ هم بانک تجارت و بانک ملت بیشترین ظرفیت برای آغاز یک روند صعودی را دارند.

به طور قطع می توان ادعا کرد یکی از عوامل نوسان درجای گروه بانکی ادامه ابهام در خبرهای مذاکرات برجام است، هرچند هفته گذشته برخی مسئولان ایرانی و خارجی تاکید کرده بودند که به توافق یک گام بیشتر نمانده اما هنوز نمی توان با قاطعیت اعلام کرد پیش از آغاز سال جدید ایران به یک توافق جامع دست خواهد یافت و شاید به صورت مرحله ای این توافقات حاصل شود و گروه خودرویی هم بعد از حصول نتیجه رشد کند.

کد خبر: ۱۳۴٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha