۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
نوسان خودرویی ها زیر خط روند
تحلیل «بازار» نشان داد

نوسان خودرویی ها زیر خط روند

گروه خودرویی در هفته اخیر به واسطه انتشار خبرهای مثبت از برجام نوسانات مثبتی پیدا کرده با این حال تا زمانی که از ۱۹۷ هزار واحد عبور نکند همچنان به نوسان روزانه خود ادامه خواهد داد.

بازار؛ گروه بورس: گروه خودرویی در هفته اخیر به واسطه انتشار خبرهای مثبت از برجام نوسانات مثبتی پیدا کرده و در حال حاضر در محدوده ۱۹۲ هزار واحد قرار گرفته که زیر خط روند است و به نظر می رسد تا زمانی که از ۱۹۷ هزار واحد عبور نکند تکلیف شاخص این گروه مشخص است و همچنان به نوسان روزانه خود ادامه خواهد داد.

نوسان خودرویی ها زیر خط روند

در شرایط کنونی سه مقاومت مهم پیش روی گروه خودوریی قرار دارد، ۲۰۷ هزار واحد،۲۱۵ هزار واحد و ۲۲۶ هزار واحد که تقریبا می توان گفت تا سقف این محدوده رشدی ۱۷ درصدی در پیش دارد، اما به محض اینکه از این محدوده عبور کند پتانسیل این را دارد که تا نزدیکی سقف قبلی خود پیش برود که حداقل رشدی ۱۵ درصدی است.

با توجه به اینکه در حال حاضر از نظر تکنیکال شاخص گروه خودرویی در محدوده ای پرتراکم قرار گرفته است به نظر می رسد در هفته های اخیر سهام در همین محدوده دست به دست خواهد شد و شاید چند هفته ای در همین محدوده حفظ شود و بعد از آن یک دوره ای رشد را تجربه کند.

از نظر بنیادی شاخص سازهای این گروه به واسطه افزایش تولید جدید کمی از زیان خود کاسته اند علاوه بر این به دلیل آمادگی برای افزایش تولید و مونتاژ خودروهای بعد از کاهش تحریم ها چشم انداز مثبتی پیش رو دارند به همین دلیل در هفته های اخیر تقاضای خوبی داشته اند. در بین نمادهای کوچک هم برخی از قطعه سازها به واسطه افزایش تولیدی که در سال های اخیر داشته اند توانسته اند به سودسازی برسند به همین دلیل رشد قابل ملاحظه ای هم در ازرش سهام داشته اند، بنابراین برخی از آنها در همین محدوده یک استراحت موقت خواهند داشت و دوباره روند رو به رشدی را طی می کنند و نمادهایی هم که اصلاح زیادی داشته اند با شاخص سازهای گروه رشد خود را آغاز می کنند.

کد خبر: ۱۳۴٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha