۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
رشد هفتگی قیمت طلا رقم خورد

رشد هفتگی قیمت طلا رقم خورد

قیمت طلا در آخرین روز معاملات هفته اخیر به دلیل سرمایه گذاری های امن انجام شده در آستانه تعطیلات عید پاک و نشست مهم تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید شاهد افزایش قابل توجهی بود.

قیمت طلا در آخرین روز معاملات هفته اخیر به دلیل سرمایه گذاری های امن انجام شده در آستانه تعطیلات عید پاک و نشست مهم تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید شاهد افزایش قابل توجهی بود.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز پنجشنبه با ۰.۷۷ درصد افزایش به ۱۶۹۶ دلار و ۶۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود ۲.۸ درصد رشد داشت. قیمت طلا در بازار آمریکا هم در پایان معاملات روز پنجشنبه با ۴.۰۷ درصد رشد به ۱۷۵۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. بازارها در روز جمعه تعطیل بودند.

گریگ ارلام تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا در یادداشتی نوشت: «با وجود افزایش نسبی اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری، آرام بودن فضای حاکم بر بازارهای مالی موجب شده تا روند افزایشی قیمت طلا ادامه یابد.»

وی افزود:‌«حجم بالای نقدینگی تزریق شده به بازارها به دلیل اعلام بسته های محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان موجب شده تا قیمت طلا رشد خوبی را تجربه کند.»

شورای جهانی طلا این هفته اعلام کرد حجم دارایی های صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا در ماه مارس به رقم بی سابقه ۳۱۸۵ تن به ارزش ۱۶۵ میلیارد دلار رسیده است.

جیووانی استانوو تحلیلگر موسسه یو بی اس گفت: «سیاست های پولی به شدت انبساطی اتخاذ شده به دلیل نگرانی از تبعات ویروس کرونا سبب شده تا سرمایه گذاران به سمت بازار طلا کشش پیدا کنند. تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار فلز زرد رو به افزایش است.»

وی در خصوص تاثیرات احتمالی نشست گروه اوپک پلاس بر قیمت طلا گفت:‌«نتیجه این نشست هر چه که باشد به شکنندگی بیشتر در بازار نفت منجر خواهد شد و این موضوع انتظار تورمی را در بازار طلا بالاتر خواهد برد.»

دیگر عامل تقویت قیمت طلا در این هفته کاهش نسبی ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب بود. کاهش ارزش دلار موجب ارزان تر شدن طلا برای سرمایه گذارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند. تاکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار تلفات این ویروس از مرز ۱۰۰  هزار نفر عبور کرده است.

کد خبر: ۱۳٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha