۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
جذب منابع با نرخ سود بالا نتیجه‌ای جز زیان برای نظام بانکی ندارد
مدیرعامل بانک دی:

جذب منابع با نرخ سود بالا نتیجه‌ای جز زیان برای نظام بانکی ندارد

مدیرعامل بانک دی با تأکید بر لزوم بازنگری در فرآیندها و تحول فرهنگ بازاریابی در نظام بانکی، جذب منابع گران‌قیمت را آفت زیان‌بار نظام بانکی دانست.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی بانک دی، علیرضا قیطاسی در نشستی با حضور برخی از رؤسای شعب تهران که با هدف آموزش روش‌های نوین بازاریابی در نظام بانکی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هدف نهایی از ارائه آموزش‌های نوین بازاریابی، بهبود عملیات بانکی، تکریم ذینفعان و خروج از رقابت زیان‌بار نرخ سود در فرایند جذب مشتریان است.

وی افزود: اعتبارات و بازاریابی، دو حوزه تأثیرگذار در عملیات بانکی هستند که باید به صورت ویژه بر این دو محور تمرکز آموزشی داشته باشیم.

وی با اشاره به ترکیب نیروی انسانی جوان بانک دی گفت: بیش از ۹۰ درصد نیروهای شعب بانک دی جوان و دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که این خود یک مزیت رقابتی ویژه و قابل اتکا برای بانک است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر کاهش ریسک عملیاتی بانک، توسعه آموزش‌های تخصصی و کاربردی برای کارکنان است.

مدیرعامل بانک دی تصریح کرد: رؤسای شعب باید به صورت روزانه عملکرد شعبه را در حوزه‌های مختلف با تمامی کارکنان شعبه در میان بگذارند تا تمامی ارکان شعبه در جریان امور و شاخص‌های عملیاتی قرار بگیرند و برنامه شعبه در راستای اهداف هدفمند حرکت کند.

قیطاسی جنگ قیمتی نرخ سود برای جذب منابع را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های نظام بانکی دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور جذب منابع با نرخ سود بالا نتیجه‌ای جز زیان شبکه بانکی نخواهد داشت.

وی افزود: اولویت کوتاه‌مدت بانک دی جذب منابع ارزان‌قیمت و برنامه‌ریزی برای رایزنی با مشتریان برای تبدیل مطالبات سررسید گذشته به مطالبات جاری است تا از این مسیر به بهبود شاخص‌های عملیاتی بانک کمک کنیم.

وی همچنین با اشاره به لزوم تکریم مشتریان در شعب گفت: رکن اصلی بانکداری اسلامی تکریم و آگاه‌سازی مشتری نسبت به تعهدات طرفین در قراردادهاست که اگر این مسأله ساده در بانک جدی گرفته شود، فرهنگ بانکداری اسلامی ارتقاء می‌یابد.

وی تکریم ویژه خانواده شهدا و ایثارگران را از وظایف اخلاقی کارکنان شعب دانست و گفت: خدمت‌رسانی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران بخشی از هویت برند بانک دی در افکار عمومی است که باید با تکریم و برنامه‌ریزی ویژه برای طراحی محصولات و خدمات برای این قشر عزیز، به بازسازی این بخش از هویت سازمانی خود در جامعه بپردازیم.

وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم با همت جمعی تمامی کارکنان ستاد و شعب در کنار برنامه‌ریزی هدفمند و توسعه آموزش‌های تخصصی، شاهد بالندگی و موفقیت‌های روزافزون بانک دی باشیم.

در ادامه این نشست حسین وظیفه‌دوست، استاد تمام دانشگاه آزاد اسلامی در رشته بازاریابی و رئیس سابق انجمن علمی بازاریابی ایران به آموزش مباحث مرتبط با شیوه‌های نوین بازاریابی در نظام بانکی پرداخت.

کد خبر: ۱۳۴٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha