۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶
بازار عراق فرصت خوبی برای کسب درآمد ارزی شرکت‌های ایرانی است
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس:

بازار عراق فرصت خوبی برای کسب درآمد ارزی شرکت‌های ایرانی است

قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: فراهم سازی بستر همکاری دوجانبه میان ایران و عراق می تواند موجب ارزآوری برای کشورمان شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری، با اشاره به محورهای مذاکره تلفنی رئیس جمهور کشورمان با نخست وزیر عراق در راستای توسعه مناسبات دوجانبه، گفت: محور افزایش روابط با کشورهای همسایه در دیدگاه سیاست خارجی دولت سیزدهم پررنگ است از این رو عراق می تواند جایگاه ویژه ای داشته باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارتباط با عراق می تواند بسیاری از مشکلات را برای کشورمان کم کند، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته فاصله ای میان دو کشور ایجاد شد که خسارت های زیادی را رقم زد اما اکنون شرایط بسیار متفاوت تر از قبل است.

وی با اشاره به اینکه عراقی ها به خوبی می دانند اگر ایران نبود و برنامه های آمریکایی ها اجرایی میشد، دیگر استقلال و تمامیت ارضی عراق تامین نمیشد، ادامه داد: بر این اساس دو کشور می توانند مکمل همدیگر باشند. در واقع با افزایش سطح مناسبات دوجانبه، کشورهای بیگانه فرصت کمتری پیدا می کنند تا برای ایجاد شکاف و تنش میان دو کشور اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بازار کشور عراق دارای ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات ایرانی است، افزود: جمهوری اسلامی دارای دانش و فناوری خوبی در عرصه های مختلف است از این رو شرکت های دانش بنیان ایرانی می توانند از فرصت تعامل اقتصادی با عراق بهره خوبی ببرند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران دارای ظرفیت خوب گردشگری مذهبی، علمی و سلامت است که توجه به این مهم می تواند موجب ارزآوری شود، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که ایران می تواند تامین کننده انرژی عراق در حوزه گاز و برق باشد از این رو باید بسترهای همکاری های دوجانبه خصوصا در حوزه اقتصادی و تجاری افزایش یابد.

کد خبر: ۱۳۴٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha