۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کدام بانک های ایرانی در ترکیه شعبه دارند؟

کدام بانک های ایرانی در ترکیه شعبه دارند؟

طی سال‌های اخیر ایرانیان زیادی برای کار، سرمایه‌گذاری و تحصیل ترکیه را برای اقامت خود انتخاب کرده‌اند.

به گزارش بازار، طی سال‌های اخیر ایرانیان زیادی برای کار، سرمایه‌گذاری و تحصیل ترکیه را برای اقامت خود انتخاب کرده‌اند. این کشور نیز به خوبی توانسته هموطنان ما را در خود جای دهد و حالا به یکی اصلی‌ترین مقاصد ایرانیان بدل شده است. این امر باعث شد تا بعضی از بانک‌های ایرانی با هدف پاسخگویی به نیاز ایرانیان مقیم ترکیه در این کشور شعبات مختلف ایجاد کنند و گره از کار آن‌ها بگشایند. در این مقاله می‌خواهیم بانک‌های ایرانی که در ترکیه حضور را معرفی کنیم تا در صورت رزرو بلیط هواپیما به این کشور بتوانید کارهای ضروری خود را با آگاهی کامل انجام دهید.

بانک ملت تنها بانک ایرانی در ترکیه

تنها یک بانک ایرانی در ترکیه شعبه دارد که آن هم بانک ملت است. این بانک در سه شهر استانبول، آنکارا و ازمیر شعبه دارد و افرادی که در این شهرهای ساکن هستند می‌توانند برای انجام کارهای خود به آنجا بروند. بانک ملت در ترکیه سال‌هاست که با هدف رفع نیازهای بانکی ایرانیان احداث شده است و حالا به انجام برخی از کارهای مهم در این حوزه می‌پردازد. در ادامه به شما می‌گوییم که این بانک بیشتر به چه کارهایی می‌پردازد و آدرس شعبات آن کجاست.

آیا بانک ملت شعبات ترکیه کد سوئیفت دارد؟

قبل از هر چیز بد نیست تا با عبارت کد سوئیفت آشنا شویم. این اصطلاح در واقع یک استاندارد جهانی برای شناسایی موسسات مالی شناخته می‌شود. در واقع بر طبق این شبکه انتقال‌های بین بانکی، حواله‌های ارزی و تبادلات به صورت استاندارد انجام می‌شود. اما به دلیل تحریم‌ها بانک ملت از انجام بخش اعظمی ازین خدمات منع شده است. براساس اظهار بعضی کارشناسان بانک ملت ترکیه دارای این استاندارد است ولی فعالیت‌های آن به صورت جامع نیست و تنها به رفع نیاز افراد می‌پردازد. به زبان ساده بانک ملت ترکیه کد سوئیفت دارد ولی به دلیل تحریم‌ها در اجرای آن محدویت‌های ایجاد شده است.

وظایف بانک ملت در ترکیه چیست؟

اصلی‌ترین وظیفه بانک ملت در کشور ترکیه باز کردن حساب برای ایرانیان و نگهداری پول‌های متقاضیان است. از آنجایی که بانک ملت در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد بسیاری از خدمات ارزی در شعبات ترکیه انجام نمی‌شود. در واقع ایرانیان با ایجاد حساب در این بانک تنها می‌توانند پول‌های خود را در آنجا نگهداری کرده و به صورت محدود ارزهای خود را تغییر دهند. کارتخوان‌های مستقر در بانک ملت شعبات ترکیه امکان تبدیل ارز برای مسافران و ایرانیان مقیم ترکیه را فراهم کرده است که البته به صورت محدود انجام می‌شود. همچنین این تغییر ارز با نرخ‌هایی بالاتر از صرافی‌ها انجام می‌شود که باعث شده تا از محبوبیت آن کم شود. به همین دلیل بعضی از سرمایه‌گذاران برای انجام کارهای ارزی خود به صرافی‌ها مراجعه می‌کنند.

آدرس بانک های ملت ترکیه

بانک ملت شعبه استانبول در خیابان بویوکدر قرار دارد و در نزدیکی فروشگاه پوشاک کوتون می‌توانید آن را بیاید. بانک ملت شعبه انکار نیز در کولتور ماهالشی قرار دارد و به سادگی می‌توان آن را پیدا کرد. بانک ملت شعبه ازمیر هم در بلوار جمهوریت قرار دارد و با کمی جستجو می‌توان آن را پیدا کرد.

ساعات کاری بانک ملت ترکیه

اکثر بانک های ملت در ترکیه راس ساعت ۹ صبح کار خود را آغاز می‌کنند و در ساعت ۱۷:۳۰ به کار خود پایان می‌دهند. همچنین این بانک‌ها در روزهای شنبه و یک شنبه تعطیل‌اند و خدمت‌رسانی نمی‌کنند.

چند سوال کاربردی

تا اینجا دانستیم که بانک ملت شعبه ترکیه چه محدودیت‌هایی دارد و شعبات آن در چه شهرهایی وجود دارند. در ادامه به چند پرسش که احتمالا ذهنتان را درگیر کرده است پاسخ می‌دهیم.

آیا با داشتن حساب ارزی در داخل ایران می‌توان در ترکیه دلار برداشت کرد؟

در پاسخ باید بگوییم که خیر. اگر در ایران حساب ارزی داشته باشید نمی‌توانید در ترکیه دلار، یورو و یا لیر دریافت نمایید. تنها کاری که امکان انجام آن وجود دارد حواله و انتقال وجه بین حساب‌های بانکی برای افراد خارج از کشور است.

آیا با کارت‌های دیگر بانک‌ها امکان دریافت ارز وجود دارد؟

خیر. متاسفانه این امکان نیز وجود ندارد.

آیا با کارت ملت امکان خرید از فروشگاه‌ها وجود دارد؟

در جواب باید اعلام کنیم که در این باره استثناهایی وجود دارد. در صورتی که فروشگاهی ایرانی باشد احتمال خرید با کارت ملت در آن وجود دارد. البته این موضوع چندان رواج ندارد و باید از مسولان فروشگاه‌ها به طور دقیق اطلاعات کسب کنید.

بانک‌های ایرانی در چه کشورهای دیگری شعبه دارند؟

- ارمنستان

- کره جنوبی

- امارات متحده عربی

- مالزی

- انگلستان

- آذربایجان

- عمان

کدام بانک های ایرانی در ترکیه شعبه دارند؟

بانک ایرانی یا صرافی؟

با وجود خدمات نه چندان متنوعی که توسط بانک ملت ترکیه انجام می‌شود ولی همچنان ایرانیان مقیم این کشور و حتی مسافران برای انجام حواله‌های خود به آنجا می‌روند. اما باید در نظر داشت که هزینه نقل و انتقالات بانک ملت و صرافی‌ها تا چه میزان تفاوت دارد. تفاوت نرخ در این دو مورد باعث می‌شوند تا شما یکی از این موارد را انتخاب نمایید. ناگفته نماند که آشنایی با قوانین بانکی ایران و پرسنل ایرانی بانک ملت از جمله اصلی‌ترین دلایلی است که ایرانیان را مجاب به استفاده از این بانک می‌کند.

چند نکته طلایی

- پیش از عزیمت به ترکیه درباره نحوه انتقال پول خود به این کشور و چگونگی تبدیل آن در ترکیه مطمئن شوید.

- حتما قبل از هر اقدامی با افراد آگاه مشورت کنید.

- در سال ۲۰۱۸ تفاهم‌نامه‌ایی بین بانک ملت ترکیه و بانک زراعت این کشور منعقد شد تا کارت بانکی مشترک بین آن‌ها ایجاد شود.

- بانک‌های ملی، صادارت، سپه و تجارت از دیگر بانک‌های ایرانی‌اند که در کشورهای دیگر شعبه دارند.

- بانک ملت در سال ۱۳۷۱ کد سوئیفت دریافت کرد.

-

کلام اخر

بانک های ایرانی در ترکیه تعدادشان زیاد نیست و عمده فعالیت آن‌ها نقل و انتقالات به صورت محدود است. تحریم‌های سال‌های اخیر تاثیر زیادی بر عملکرد آن‌ها گذاشته است به همین دلیل توانایی پاسخگویی به تمام نیاز متقاضیان را ندارند. اما آنچه مهم است قابل اطمینان بودن آن‌ها نسبت به بعضی از صرافی‌ها و حتی دلالان است که باعث شده تا افراد با خیالی آسوده به بانک ملت مراجعه کنند. توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید بلیط هواپیما استانبول را دارید از قبل در مورد انتقال اموال خود مطمئن شوید و سپس اقدام به سفر خود کنید.

منبع: سفرمارکت

کد خبر: ۱۳۴٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha