۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
افزایش قیمت طلا در پی انتشار گزارش بانک مرکزی اروپا| احتمال صعود به ۱۸۴۰ دلار
تحلیل بازار جهانی طلا؛

افزایش قیمت طلا در پی انتشار گزارش بانک مرکزی اروپا| احتمال صعود به ۱۸۴۰ دلار

با انتشار گزارش پیش بینی بانک مرکزی اروپا در خصوص تورم، اکنون به نظر می رسد طلا وارد فاز تثبیت صعودی خود در اطراف منطقه ۱۸۳۴ دلاری شده و احتمال ادامه این صعود همچنان وجود دارد.

به گزارش بازار، با انتشار پیش نویس گزارش پیش بینی بانک مرکزی اروپا در خصوص تورم، اکنون به نظر می رسد طلا وارد فاز تثبیت صعودی خود در اطراف منطقه ۱۸۳۴ دلاری شده است.

البته بن بست ایجاد شده بین روسیه و غرب بر سر اوکراین همچنان به عنوان یک عامل تهدید در برابر طلا عمل کرده و همچنین داده های مربوط به تورم ایالات متحده که قرار است به زودی از سوی بانک مرکز یاین کشور منتشر شود، کلید اصلی تعیین قیمت آینده طلا را در دست دارند.

با نگاهی به جدول های بازارهای بین المللی به خوبی در می یابیم که قیمت طلا همچنان در حال افزایش است و در حال حاضر نزدیک به بالاترین حد دو هفته گذشته خود رسیده است. میانگین متحرک روزانه ۵۰ (DMA) از زیر سطح ۲۰۰-DMA عبور کرد که نشان دهنده شکل گیری صلیب طلایی است. با این حال، گاوهای بازار طلا منتظر بسته شدن کندل روزانه هستند تا صلیب طلایی را تأیید کنند.

شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) بالاتر از خط وسط معامله می‌شود و به دیدگاه صعودی ما در خصوص بازار طلا اعتبار بیشتری می دهند. بنابراین، یک صعود جدید به سمت حدود ۱,۸۴۰ دلار می تواند در انتظار بازار باشد.

افزایش قیمت طلا در پی انتشار گزارش بانک مرکزی اروپا| احتمال صعود به ۱۸۴۰ دلار


علاوه بر این، آزمایش سطح روانشناختی ۱۸۵۰ دلاری همچنان در جریان است. با این حال، یک ضربه بزرگ در شاخص CPI (دده های مربوط به شاخص مصرف کننده) ایالات متحده می تواند باعث عقب نشینی قیمت طلا به سمت پایین ترین قیمت روز گذشته خود یعنی ۱۸۲۵ دلار شود که در زیر آن ۲۱-DMA در ۱۸۲۰ دلار به چالش کشیده خواهد شد. در صورت تشدید فشار فروش، شاهد کاهش شدید به سمت کراس اوورهای ۵۰ و ۲۰۰-DMA در حدود ۱۸۰۷ دلار خواهیم بود.

کد خبر: ۱۳۴٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha