۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
پهلوگیری کشتی حامل ۶۷ هزار تن جو وارداتی در بندر شهید رجایی
با اقدام به موقع دستگاه قضایی صورت گرفت؛

پهلوگیری کشتی حامل ۶۷ هزار تن جو وارداتی در بندر شهید رجایی

هرمزگان- رئیس کل دادگستری هرمزگان از پهلو گیری کشتی حامل ۶۷ هزار تن جو وارداتی با اقدام به موقع دستگاه قضایی این استان خبر داد.

به گزارش بازار، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: با صدور دستور ویژه قضایی، اقدامات لازم به منظور پهلو گیری یک فروند کشتی خارجی به نام star sky که حامل ۶۷ هزار تن جو وارداتی می باشد در بندر شهید رجایی بندرعباس انجام شد و هم اکنون این محموله بزرگ به وسیله صدها دستگاه کامیون در حال ارسال به اقصی نقاط کشور است.

وی اظهارداشت: در جریان بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس و پس از کسب اطلاع از مشکل به وجود آمده برای ترخیص محموله بزرگ جو وارداتی ، دستورات صریح قضایی جهت رفع موانع موجود صادر شد و از مسئولان مربوطه خواسته شد، پس از اطمینان از سلامت این محموله، سریعاً نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: عدم پهلوگیری این کشتی در بندر شهید رجایی بندرعباس باعث شده بود ۶۷ هزار تن جو وارداتی از نوزده شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت بیش از پنج ماه بر روی دریا معطل بماند و در معرض انقضاء تاریخ مصرف و خطر تضییع قرار گیرد که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه‌های نگهداری، منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت المال می‌شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از ادارات و دستگاه‌هایی که در این رابطه با مسئولان قضایی همکاری لازم را داشته اند، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه قضایی و همکاری خوب دستگاه های اجرایی مربوطه، هم اکنون پس‌از رفع تمامی موانع و با توجه به تسهیل در فرآیند ترخیص کالا، این کشتی با محموله ۶۷ هزار تنی جو وارداتی در بندر شهید رجایی بندرعباس پهلوگیری نموده و عملیات تخلیه آن در حال انجام است تا از این طریق، بخش قابل توجهی از غله مورد نیاز کشور تأمین شود.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی شرکت غله و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، کامیون‌های مورد نیاز برای بارگیری محموله این کشتی نیز تأمین شده است و روند ارسال آن به استان های مختلف کشور به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان تأکید کرد: رویکرد مسئولان قضایی در بازدید از بنادر و گمرکات، تعیین تکلیف سریع کالاهای اساسی به ویژه اقلام ضروری از مرحله ترخیص تا رسیدن به دست مصرف کنندگان است و این امر باتوجه به ضرورت رفع موانع قانونی به صورت مستمر از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان پیگیری می شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha