۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
 ورود مردم به «اقتصاد» یک اولویت است
عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس:

ورود مردم به «اقتصاد» یک اولویت است

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس، حضور اقتصادی مردم را مقدم بر حوزه‌های سیاسی و فرهنگی دانست و تاکید کرد که مجلس تلاش دارد اقتصاد را از شکل دولتی به سمت و سوی اقتصاد مردمی هدایت کند.

به گزارش بازار، جعفر قادری در خصوص افزایش تاب‌آوری و مقاوم‌سازی اقتصاد، آن را از جمله شعارهای کلیدی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اقتصاد باید از ظرفیت و توانمندی‌های داخلی استفاده کند و وابستگی به خارج کاهش یابد.

وی افزود: در گذشته اقتصااد تک محصولی و وابسته به خارج بود و در این راستا روزی ۶ میلیون بشکه نفت تولید و صادر می کردیم.

از قِبَلِ صادرات نفتی، کل نیازهای داخلی تامین می شد که اقتصاد کشور را به شکلی شکننده تبدیل کرده بود و منجر می شد در شرایط نا مساعد بین‌الملل و شوک‌های جهانی، بیشترین آسیب را ببینیم. 
قادری معتقد است در سال های پس از انقلاب اسلامی خودکفایی و خوداتکایی در کشور موضوعیت پیدا کرده است و مجلس نیز تلاش دارد این روند را تسریع نماید.

در این راستا قوانین مختلفی در حوزه تولید و فضای کسب و کار و نیز اصل ۴۴ در مجلس مصوب شده است.

وی افزود: قانون دیگر ناظر بر تامین مالی تولید است که کمک می کند بخشی از موانع و مشکلات حل‌وفصل شود.

در قالب بودجه های سالیانه و برنامه های ۵ ساله تلاش داریم موانع و محدویت ها را برداریم و کمک کنیم فعالان اقتصادی با فراغ بال و استفاده از ظرفیت های داخلی و دانش فنی و نیز سرمایه های مردمی، سهم بیشتری در اقتصاد ایفا کنند.

قادری تاکید کرد همه این قوانین باید کمک کنند تا از اقتصادی دولتی به سمت اقتصادی مردمی حرکت کنیم و خاطرنشان ساخت: معتقدیم مردم باید در همه حوزه ها حضور یابند و مسئله اولویت دار حضور مردم در بخش اقتصادی نسبت به دیگر حوزه ها نظیر سیاسی و فرهنگی است.

وی در این راستا لزوم مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی را یادآور شد و در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، افزود: باید بستر و زمینه این مهم را فراهم کنیم چون کارایی و راندمان بخش غیر دولتی نسبت به دولتی بیشتر است و می تواند تولیداتی کیفی و با قیمت کمتر را عرضه کند.

کد خبر: ۱۳۴٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha