۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
‌ظرفیت ارتقای حجم روابط اقتصادی یک میلیارد دلاری ایران و عمان وجود دارد
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

‌ظرفیت ارتقای حجم روابط اقتصادی یک میلیارد دلاری ایران و عمان وجود دارد

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر به عمان در جمع خبرنگاران، بیان کرد: با ظرفیت‌هایی که وجود دارد می‌توانیم حجم روابط اقتصادی یک میلیارد دلاری کنونی میان دو کشور را افزایش دهیم.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب، افزود: کشور عمان یکی از همسایگانی است که مورد توجه ویژه کشورمان قراردارد.

وی با اشاره به ارتباطات گسترده کشورمان با عمان، ادامه داد: عمده ارتباطات در حوزه های فرهنگی و سیاسی بوده است، اما در حوزهتجاری و اقتصادی روابط ما با عمان باید گسترش و ارتقاء یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده اند، تصریحکرد: در ادامه این اقدامات سفری به عمان داشته ایم، دیدارها و ملاقات های خوبی با مقامات عمانی انجام شد.

فاطمی امین در خصوص دیدارهایی که داشته است، اضافه کرد: دیدارهایی با وزیر صنعت، تجارت و سرمایه گذاری، وزیر بهداشت، وزیر امور خارجه و همچنین معاون نخست وزیر عمان در امور کابینه داشته ایم و در ادامه جلساتی با رییس کل بانک مرکزی نیز خواهیمداشت.

وی با بیان اینکه در این دیدارها زمینه‌های همکاری متقابل مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: در حوزه های مختلفی از جمله توسعهخطوط کشتیرانی، ارتباط میان بنادر دو کشور و سرمایه گذاری های متقابل تولیدی، زمینه های همکاری مشترک وجود دارد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه یک گروه متشکل از ۱۰ شرکت معتبر ایرانی در این سفر همراه تیم اعزامی بوده است، بیان کرد: در زمینههای دارو، صنایع غذایی و لوازم خانگی ظرفیت سرمایه گذری در عمان وجود دارد که مورد استقبال طرف عمانی نیز قرار گرفته است.

فاطمی امین با بیان اینکه در خصوص تجارت ترجیحی نیز در این دیدارها صحبت شده است، گفت: با ظرفیت‌هایی که وجود داردمی‌توانیم سطح روابط اقتصادی یک میلیارد دلاری کنونی میان دو کشور را افزایش دهیم و به رقم های بالاتری در سال آینده برسانیم.

کد خبر: ۱۳۴٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha